فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه ساخت شبیه‌سازها به نقطه بلوغ رسیده‌ایم، گفت: جوانان انقلابی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۰ توانستند ۲ جنگنده را شبیه‌سازی کنند.

رونمایی از شبیه‌ساز جنگنده «F۴» در پایگاه هوایی کنارک

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ حمید واحدی امروز  در آیین رونمایی از شبیه‌ساز جنگنده «F۴» که در پایگاه هوایی برادران شهید دلحامد کُنارک برگزار شد اظهار داشت: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بلوغ ساخت شبیه‌سازهای انواع جنگنده‌ها و هواپیماها رسیده است.

وی تصریح کرد: شبیه‌سازها (سیمیلاتورها) ابزارهایی بسیار ازشمندی هسستند که از آن‌ها برای ارتقای توان عملیاتی و بالابردن تجربه خلبانان استفاده می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: خوشبختانه برای ساخت شبیه‌ساز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و خدا را شاکر هستیم که به این تکنولوژی رسیده‌ایم و توان ساخت سیمیلاتور برای هر کشوری را داریم و همینجا اعلام می‌کنیم که توانایی ساخت و عرضه هر نوع شبیه‌سازی را برای کشورها داریم.

وی با بیان اینکه پایگاه هوایی کُنارک منطقه بسیار راهبردی بوده و یکی از پایگاه‌های بسیار مهم و ارزشمند ما در کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: در این منطقه تمامی تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم به بهترین نحو ممکن مردم خدمت‌رسانی کنیم و در همین راستا سیستم لایتینگ (چراغ‌های باند فرودگاه) هم راه‌اندازی شده و فرودگاه این منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و درواقع همه امکانات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در اختیار مردم منطقه است.

امیر سرتیپ واحدی همچنین عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی ثابت کرد همواره در کمک به مردم شریف کشور آماده هر نوع جانفشانی است و تنها خواسته‌مان از مردم شریف ایران این است که برای سربازان میهن خود در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، دعا کنند.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب حتی اجازه دست زدن به هواپیماها و جنگنده‌ها را نداشتیم تصریح کرد: هم‌اینک صنعتگران و نخبگان نیروی هوایی و دانشمندان عزیز کشورمان به عرصه ساخت انواع جنگنده ورود کرده‌اند و امروز ساخت هواپیمای شکاری بمب‌افکن کوثر افتتاح و خط تولید آن راه‌اندازی شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌زودی تمامی گردان‌های پروازی می‌توانند از تجهیزات بومی‌سازی‌شده‌ای که ۱۰۰ درصد هواپیما توسط صنعتگران کشور با کمک نیروی هوایی ساخته می‌شود استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.