مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین ماه در ۱۱۷ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۱۱۷ بقعه شاخص  خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز ۱۴۰۱ با عنوان «طرح آرامش بهاری» بیان کرد: امسال برای دوازدهمین سال طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین ماه در  ۱۱۷ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه های طرح آرامش بهاری در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی و تبلیغات اجرا خواهد شد؛ افزود: در حوزه خدماتی و رفاهی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه جهت میزبانی از زائرین، تعطیل کردن فعالیت های عمرانی و آماده سازی فضاهای اسکان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی جهت پذیرایی از زائرین به ویژه در بقاع متبرکه "میقات الرضا"برپا می شود؛ افزود: برپایی ایستگاه های سلامت و استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر در بقاع شاخص مجری طرح، پیش بینی اقداماتی امنیتی از دیگر برنامه ها در حوزه خدماتی و رفاهی در ایام نوروز است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و مذهبی مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه در آخرین پنجشنبه سال انجام خواهد شد.

وی افزود: در ۱۷ شهرستان ۷۲ بقعه دارای گلزار شهدا بوده و بیش از ۷۶۰ شهید در بقاع متبرکه مدفون می باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال و برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه را برنامه این اداره کل در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، غرفه عفاف و حجاب، چندرسانه ای و .... در خیمه های معرفت بقاع مجری طرح برپا می شود؛ تصریح می کرد: نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت و برپایی نماز در ۷۳ بقعه، برنامه های سخنرانی در بقاع متبرکه مجری طرح با موضوعات فرهنگی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده از همکاری بیش از ۱۹۰ روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می شود.

وی با اشاره به حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات گفت: هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه گزارش های خبری، تهیه مستند گزارشی از فعالیت های آرامش بهاری، گزارش تصویری از فعالیت ها، چاپ ۲ عنوان کتاب با تیراژ ۳۰ هزار نسخه ویژه کودک و نوجوان، دعوت از خبرنگاران جهت انعکاس فعالیت ها، تهیه اخبار و ارسال آن در رسانه ها و فضای مجازی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تصریح کرد: طرح راه روشن با همکاری اداره کل اوقاف و ستاد اقامه نماز استان با حضور ۱۰ کارشناس مذهبی جهت انجام فعالیت های فرهنگی در برخی مسیرهای ریلی منتهی به مشهد مقدس اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح ستارگان کرامت خبر داد و افزود: در قالب این طرح تفاهم نامه ای بین شهرداری، میراث فرهنگی، آستان قدس و اوقاف و تحت نظارت استانداری جهت اجرای تورهای زیارتی به بقاع متبرکه منعقد شده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح قرار دوازهم، بسته های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی در ۱۲ فروردین توزیع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با بیان اینکه مدیریت و اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه و مجتمع های بین راهی مسیر مشهد، تربت حیدریه، گناباد و بالعکس برعهده اداره کل اوقاف خراسان رضوی است، افزود: در بیش از ۱۰ بقعه متبرکه و مجتمع بین راهی با حضور کارشناس فرهنگی مراسمات مذهبی و برنامه های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین نظارت بر آراستگی و فضاسازی، اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه روزانه مذهبی، برپایی خیمه های معرفت، راه اندازی ایستگاه های سلامت و بهداشت، برپایی ایستگاه های صلواتی و نصب پوسترهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاعئ متبرکه و مجتمع های بین راهی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.