ملاقات سنتی استقلال و پرسپولیس در فوتبال ایران همیشه دارای جذابیت‌های فراوان و هیجان‌های بیش از اندازه بوده، اما آخرین ملاقات این دو تیم در قرن اخیر حال و هوای دیگری دارد.

آخرین شهرآورد قرن

بر کسی پوشیده نیست گل محمدی و مجیدی به چه میزان روی پیروزی در این بازی حساب باز کردند و معتقدند برنده این بازی می تواند در هفته های باقیمانده از مسابقات لیگ برتر با آرامش بیشتری به فعالیت بپردازد، البته که پرسپولیس میزبان در این بازی فشار بیشتری را نسبت به استقلال تحمل می‌کند؛ چون کادر فنی این تیم به خوبی می‌داند با توجه به اختلاف ۶ امتیاز با صدرنشین اگر در این بازی نتیجه‌ای جز پیروزی بدست بیاید؛ یعنی اینکه پرسپولیس نیز همانند سپاهان از گردونه قهرمانی خارج شده است.

 اما با این حال یک قانون نانوشته وجود دارد که اتمسفر شهرآورد برای هر دو تیم کاملاً متفاوت است، آن‌ها حتی در بدترین شرایط امتیازگیری نیز در این بازی انگیزه‌ای مضاعف دارند تا مقابل حریف سنتی به موفقیت برسند و حریف را شکست دهند تا نزد هواداران میلیونی خود صاحب جایگاهی فوق‌العاده شوند. عمده تفاوت شهرآورد امروز با چند بازی‌ اخیر این تیم حضور تماشاگران در ورزشگاه است. از این رو گل محمدی و مجیدی دوست ندارند پیش روی هواداران خود در آزادی به یکدیگر امتیاز دهند تا مسیر انتقادات بی‌رحمانه را به سمت خود باز کنند. از دیگر نکات هیجان‌انگیز این بازی حضور پر تعداد بازیکنان خارجی دو تیم در زمین بازی است، استقلال و پرسپولیس که در فصل جاری با خریدهای خوب خارجی تا حدودی کارنامه تأسف بار گذشته خود را جبران کردند، حالا امیدوارند به واسطه نمایش دلپذیر خارجی های خود مقابل حریف دست برتر را داشته باشند و بتوانند نتیجه را به سود خود رقم بزنند. اما شاید یکی از بزرگ‌ترین نگرانی هواداران دو تیم ثبت یک تساوی بی خاصیت دیگر در پایان این بازی باشد، اما به نظر می رسد از آنجا که هر دو تیم نیاز مبرمی به امتیاز کامل این دیدار دارند، یک بازی روان و متفاوت را از سوی استقلال و پرسپولیس شاهد باشیم، تا در پایان یکی از این دو تیم بتواند سه امتیاز کامل این بازی را به مجموع امتیازهای خود اضافه کند. برنامه سایر دیدارها به شرح زیر است.
پنجشنبه ۲۶ اسفند
آلومینیوم اراک-تراکتور۱۵:۰۰
فولاد-فجر سپاسی ۱۷:۰۰
سپاهان-گل گهرسیرجان۱۷:۰۰
پرسپولیس-استقلال۱۷:۳۰
جمعه ۲۷ اسفند
نفت مسجد سلیمان-هوادار۱۵:۰۰
شهرخودرو -نساجی ۱۵:۰۰
مس رفسنجان-ذوب آهن۱۵:۰۰
پیکان-صنعت نفت آبادان۱۶:۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.