معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طرح امداد و نجات نوروزی با هدف خدمت به مسافران در جاده های این استان از دیروز ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

طرح امداد و نجات نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی در حال اجراست

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا صیادی افزود:در قالب این طرح ۲۶ پایگاه ثابت مستقر در جاده‌های خراسان رضوی و هشت پایگاه موقت مستقر در مسیرهای پرتردد در قالب طرح امداد و نجات نورزی فعال هستند.  

وی ادامه داد: سه تیم آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر(آنست)، واکنش سریع و امداد هوایی در کنار پایگاههای ثابت و موقت امدادی کار امداد به حوادث و حادثه‌دیدگان احتمالی را بر عهده دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت تیمهای سیار امداد و نجات در ایام اجرای طرح یاد شده گفت:محل ماموریت تیمهای سیار امدادی به تناسب اوجگیری ترافیکی تعیین می شود و بر این اساس بین ۲۰ تا ۲۵ تیم در این قالب برنامه‌ریزی شده‌اند که اکثرا در اطراف مشهد خدمت می‌کنند.

صیادی اظهار کرد: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به استعداد بیش از ۷۵۰ نجاتگر و امدادگر انجام می‌شود که روند به روزرسانی آموزشهای امداد و بازآموزی را برای حضور در این طرح گذارنده‌اند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در نوروز ۱۴۰۱ استان خراسان رضوی میزبان هشت تا ۱۰ میلیون مسافر و زائر نوروزی است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.