وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای اوکراینی در شهر «لویو» با بیان اینکه «کی یف» برای مذاکرات گسترده با مسکو اعلام آمادگی کرده، گفت: امیدواری به برقراری آتش بس در اوکراین افزایش یافته است.

اوغلو: امیدواری به برقراری آتش بس در اوکراین افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با «دمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود در شهر لویو، اظهار کرد: در پی سفر ما به روسیه و اوکراین، امیدواری‌ها به برقراری آتش بس افزایش یافته است. اوکراین آمادگی خود را برای مذاکرات گسترده با روسیه اعلام کرده است.

اوغلو در دیدار با کولبا افزود: تحولات اوکراین اقتضا می‌کند که رؤسای جمهوری روسیه و اوکراین باید با هم دیدار کنند. ما پیشنهاد تشکیل کمیته ناظران هلال احمر ترکیه و سازمان ملل را با هدف تشکیل گذرگاه‌های بشردوستانه مطرح کردیم.

اوغلو تصریح کرد: اوکراین پهپادهای «بیرقدار» را از یک شرکت ترکیه‌ای خریداری کرده است و ما در موقعیت‌های دشوار در کنار کی یف می‌ایستیم.

وی ابراز کرد: اوکراین به آنکارا پیشنهاد داده که ضامن ابعاد امنیتی توافق احتمالی کی یف با مسکو باشد و روسیه با این پیشنهاد مخالفت نکرده است.

وزیر خارجه اوکراین هم در این دیدار گفت: شهر ماریوپول زیر حملات بسیار شدید روسیه قرار دارد و شماری زیادی از غیرنظامیان در این حملات کشته شده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.