تولیت آستان قدس رضوی تزکیه نفس با پرهیز از معاصی و روشنگری نسبت به جبهه حق با جهاد تبیین را وظیفه منتظران ظهور در دوران غیبت دانست.

تزکیه نفس و روشنگری نسبت به جبهه حق وظیفه منتظران ظهور در دوران غیبت است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ویژه برنامه جشن نیمه شعبان که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت ولی عصر صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: امسال بهار طبیعت و آغاز سال نو با بهار حقیقی عالم وجود، میلاد با سعادت و نورانی ولی الله اعظم(عج) همزمان شده است که این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.
وی با بیان اینکه به شهادت روایات عصر غیب، عصر رنج‌ها، محنت‌ها، ابتلائات، امتحانات الهی و سخت ترین دوران‌هاست، به سختی‌های دوران غیبت اشاره و ابراز کرد: چه رنجی از این بالاتر که جریان باطل روز به روز قوی تر می‎شود و جریان حق در غربت و تنهایی قرار می‎گیرد؛ چه غصه ای از این بالاتر که ظالمان، ستمگران و مستکبران عالم روز به روز بر سیطره ظالمانه خود می افزایند و جریان حق و مؤمنان را در تنگناهای فراوان قرار می دهند.
تولیت آستان قدس رضوی به جنایت رژیم آل سعود در شهادت جمعی از جوانان شیعه قطیف عربستان اشاره و خاطرنشان کرد: رژیم جنایتکار آل سعود در چند روز اخیر ۴۱ جوان شیعه را فقط به جرم انتقاد کردن و اعتراض داشتن در سرزمین وحی به شهادت رساند؛ شهادت این جوانان مظلوم بر دردهای دل امام زمان(عج) می‌افزاید.
وی جنایت قطیف عربستان را یکی از جلوه‌‎های رنج‌ها و سختی‌های دوران غیب خواند و اظهار کرد: آن کسانی که ادعاهای دورغین حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است، نه تنها در برابر این جنایت سکوت کرده‎اند بلکه نخست وزیر انگلیس در همین شرایط به دیدار این دژخیم و سفاک خون آشام در عربستان سعودی می‌رود و نه تنها از حقوق بشر سخنی نمی‌گوید بلکه به او دست مریزاد هم می‎گوید تا بتواند این گاوهای وحشی شیرده را بیشتر بدوشد.

ویژگی‌های دوران غیبت
حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه نسبت به اهمیت آشنایی با ویژگی‌های دوران غیبت تأکید و عنوان کرد: اگر ندانیم در چه عصری زندگی می‎کنیم و این عصر دارای چه خصوصیات و ویژگی‌هایی است، نمی‎توانیم خود را برای ابتلائات، امتحانات و دشواری‌های این دوران آماده و وظیفه خود را در این عصر به درستی ادا کنیم.
وی با طرح این سؤال که عصر غیبت چه ویژگی‎هایی دارد و در این عصر چه وظیفه‌ای بر دوش مؤمنانه گذاشته شده؟ توضیح داد: اولین مسئولیت مؤمنان در دوران غیبت آن است که به میزان توان با امام زمان خود ارتباط برقرار کنند، امت اسلام در دوران غیبت از مشاهده جمال دلربای حجت خدا حضرت ولی عصر(عج) محروم است اما این امر به معنای بسته بودن راه ارتباط با امام زمان(عج) نیست.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در دوران غیبت خداوند این توانایی، ظرفیت و لیاقت را به انسان‌ها عنایت فرموده تا بتوانند با چشم دل ارتباط قلبی و باطنی با حجت خدا برقرار کنند و راه کسب فیض از ولی الله اعظم(عج) برای کسانی که دنبال فیض هستند، همیشه مفتوح است.
وی شرایط مسلمانان در دوران غیبت را به شرایط اویس قرنی تشبیه و عنوان کرد: اویس قرنی در یمن و در غیبت پیغمبر(ص) بود؛ اما او با تبعیت از آموزه ها و تعالیم پیغمبر اکرم(ص) آنچنان با رسول خدا ارتباط قلبی برقرار کرد که پیغمبر(ص) فرمودند: «چقدر من مشتاق دیدار اویس قرنی هستم.»

امام زمان(عج) از مشکلات شیعیان غافل نیست
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه امام زمان(عج) از مشکلات و دردهای شیعیان غافل نیستند، اظهار کرد: رنج شیعیان رنج امام، و گناه و معصیت شیعیان غصه آن حضرت است؛ منتظران ظهور و محبان حضرت ولی عصر(عج) باید از گناه و معصیت پرهیز کنند تا بر رنج‎ها و دردهای دل امام زمان(عج) افزوده نشود.
وی گفت: شیعیان با انجام عمل صالح و ترک گناه و معصیت می‏توانند ارتباط قلبی و باطنی با امام زمان(عج) برقرار کنند و با کمک و گره گشایی از مشکلات زندگی دیگران از غم‎های دل امام زمان(عج) بکاهند.
تولیت آستان قدس رضوی وظیفه دیگر شیعیان در دوران غیبت را روشنگری نسبت به جبهه حق معرفی و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های دوران غیبت خودنمایی باطل به صورت حق است، در این دوران باطل خود را به عنوان حق تزیین می‏کند تا بتواند انسان‎ها نا آگاه را گمراه کند.

تزویر و تحریف سلاح مستکبران برای مقابله با جریان حق
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه دوران غیبت از شبیه ترین دوران‌ها به دوران خلافت مظلومانه امیرالمومنین علی(ع) است، گفت: دشمنان بیش از آنکه با شمشیر به نبرد حضرت علی(ع) بروند، با سلاح تزویر و تحریف به نبرد آن حضرت رفتند و باطل را آنچنان موجه و حق را آنچنان مشوه جلوه میدادند که حتی برای خواص هم شبهه ایجاد میشد، بطوریکه بسیاری از شیعیان و سپاهیان امیرالمومنین(ع) آن حضرت را ترک کردند.
وی افزود: دشمنان امیرالمومنین(ع) در حوزه تزویر و تحریف سرمایه گذاری فراوان کردند، آیات قرآن را نتوانستند تحریف کنند اما معنای آیات را تحریف می‎کردند و معاویه یکی از اشخاصی بود که در این حوزه از بیت المال مسلمانان بسیار هزینه کرد تا چهره نورانی و مبارک امیرالمومنین(ع) را نزد مردم مخدوش کند، او اشخاصی را می‎خرید تا بگویند آیاتی که در مذمت کفار و منافقین نازل شده، در مورد حضرت علی(ع) است.

جهاد تبیین میدان دفاع از جبهه حق
تولیت آستان قدس رضوی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» اشاره و ابراز کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب به حق و با هوشمندی مسئله «جهاد تبیین» را مطرح می‌کنند، برای این است که ما به سرنوشت دوران امیرالمومنین علی(ع) گرفتار نشویم و حق و باطل را بتوانیم درست تشخیص دهیم.
وی اضافه کرد: دشمن با سرمایه گذاری های بسیار تلاش دارد ذهنیت جامعه را نسبت به اسلام، انقلاب و اعتقادات دینی مخدوش کند، مقوله تحریف ریشه تاریخی دارد و در طول تاریخ دشمنان دین از سلاح تحریف و تزویر به اهداف شوم خود رسیده‌اند و مردم را با شبه افکنی از مسیر حق باز داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی روشنگری نسبت به مسائل معنوی و عرفانی برای جلوگیری از عرفان های کاذب و دورغین و تبیین آرمان ها، ارزش ها و دستآوردهای انقلاب اسلامی را از عرصه های جهاد تبیین معرفی کرد و گفت: عده‌ای از شرایط اقتصادی و تنگناهایی که دشمنان برای کشورمان ایجاد کرده‌اند برای سیر قهقرایی جامعه و به تعبیر مقام معظم رهبری عوض کردن جای جلاد و شهید، سوء استفاده می‌کنند و ما در برابر این توطئه وظیفه جهاد تبیین و روشنگری حقایق را داریم.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر دست دشمن را در میدان تحریف حقایق باز بگذاریم، جریان باطل و تزویر خودش را بر ما حاکم خواهد کرد همانگونه که در دوران امیرالمومنین علی(ع) این کار را کرد و حاکم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.