فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان با فرستاده ویژه رئیس جمهور اوکراین در ریاض دیدار و بر حل بحران این کشور از طریق سیاسی و مذاکره تاکید کرد.

دیدار وزیر خارجه عربستان با فرستاده ویژه رئیس جمهور اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، فیصل بن فرحان در دیدار با «بکتوم رستم» ضمن اشاره به بحران کنونی در اوکراین، گفت: پادشاهی سعودی از تمامی اقدامات در زمینه کاهش تنش‌ها، حفاظت از جان غیرنظامیان، یافتن راه‌حل برای پایان دادن به این بحران از طریق سیاسی و مذاکرات حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین تاکید کرد: ریاض از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای حل این بحران از طریق سیاسی حمایت می‌کند.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر بندر مهم ماریوپل در جنوب اوکراین شاهد افزایش درگیری بین نیروهای روسیه و اوکراین بوده است. نیروهای روسیه ضمن بمباران این شهر، یک کارخانه مهم فولادسازی را هدف قرار دادند.

یکی از نیروهای پلیس محلی در این خصوص گفت: شهر ماریوپل از صورت زمین محو شده است.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت کاری که نیروهای روسی با شهر ۴۳۰ هزار نفری ماریوپل کردند، «اقدامی تروریستی است که تا قرن‌ها به یاد خواهد ماند.»

روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در حمایت از اعلام استقلال دو منطقه لوهانسگ و دونتسک، عملیاتی نظامی در شرق اوکراین را آغاز کرد و ولادیمیر پوتین هم از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.