رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما در نوار غربی کشور و احتمال بارش تگرگ در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

کاهش نسبی دما و احتمال بارش تگرگ در برخی استان‌های کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، «صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز (یکم فروردین ماه ۱۴۰۱) درباره وضعیت جوی استان‌ها، گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز در استان‌های قزوین و البرز همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر و در غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی فردا (سه‌شنبه دوم فرودین ۱۴۰۱) گفت: انتظار می‌رود سامانه بارشی در این مناطق تقویت و به شمال و شمال شرق کشور کشیده شود. بارش در لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی نیز وجود خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: بعدازظهر در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد و در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مسافران جاده‌ای به منظور کسب اطلاعات درباره وضع جاده‌ها، مسافت‌ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند. 

همچنین سامانه تلفن گویای ۱۳۴ «هواگو» سیستم هشدار و پیش بینی دقیق آب و هوایی است که جهت تسهیل دسترسی افراد به داده‌های هواشناسی برای برنامه ریزی امور زندگی علی الخصوص مسافرت‌ها برای عموم هموطنان کاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.