رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی، میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۰، معادل ۲۳۷۶ هزار تن و به ارزش ۱۲۷۶ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن، ۴ درصد کاهش و در ارزش دلاری، ۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۵ درصدی ارزش صادرات از گمرکات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کاظم شیردل اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۰ دارای محتوای مناسبی با موقعیت و زمان کشور بود و خوشبختانه به نتیجه رسیده است. در دیپلماسی اقتصادی نیز فعالیت‌های خوبی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری انجام شده و با برنامه‌ریزی مناسب در مسائل اقتصادی موفق عمل کرده و در حوزه صادرات نیز هماهنگی خوبی صورت گرفت.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز خوشبین هستیم که صادرات با پیگیری مسئولان در رابطه با مسائل اقتصادی افزایش یابد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی عنوان کرد: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی، میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۰، معادل ۲۳۷۶ هزار تن و به ارزش ۱۲۷۶ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن، ۴ درصد کاهش و در ارزش دلاری، ۵ درصد رشد داشته است. لازم به ذکر است وزن و ارزش صادرات کالاها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۴۶۹ هزار تن و ۱۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

شیردل تصریح کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ رقم ۷۲ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و رقم ۳۱۴۵ هزار دلار از محل بازارچه مرزی دوغارون بوده است.

رشد ۴۸ درصدی ارزش میزان واردات به خراسان رضوی در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری، میزان واردات استان ۱۸۸ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۵۰۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۴۸ درصد رشد داشته است. ضمنا واردات سال گذشته به میزان ۱۶۴ هزار تن به ارزش ۳۳۹ میلیون دلار است.

تعهد ارزی از مهمترین مشکلات پیش روی صادرکنندگان است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر عواملی مانند عوارض صادراتی و تعهد ارزی از مهمترین مشکلات در زمینه صادرات است، زیرا صادرکننده باید بین ۱۳۰۰ الی ۳۰۰۰ تومان مابه‌التفاوت ارز را پرداخت کند. 

شیردل گفت: در دولت جدید اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته، اما نمی‌توان نتایج آن را به زودی پیش‌بینی کرد. همچنین پیشنهاد قرارگاه اقتصادی از سوی استاندار اقدام خوبی است که در چهار سال آینده به نتایج خوبی نیز خواهد رسید زیرا تمام دستگاه‌ها را درگیر کرده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ مسئولین استان پای کار بودند و در رفع موانع و مشکلات صادرات همکاری لازم را داشتند. همچنین برخی بروکراسی‌های اداری نیز باید با مرکز یعنی تهران هماهنگ شود.
در سال جاری رشد خوبی در صادرات داشتیم اما به این رشد قانع نیستیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.