مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: وضعیت عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ که در روزهای ابتدایی نوروز در مشهد با کمبود و قیمت بالا مواجه شده بود از روز گذشته به حالت عادی و روال قبل بازگشته است.

وضعیت مرغ و تخم مرغ در مشهد به حالت عادی بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری افزود: روز گذشته ۳۵۰ تن گوشت گرم مرغ و ۲۰ تن تخم مرغ در شهر مشهد توزیع شد و همه عرضه کنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب شدند.

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم را ۳۱۰ هزار ریال و قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ را ۲۲۵ هزار ریال ذکر و بیان کرد: برای جبران کمبود گوشت مرغ، گوشت مرغ منجمدبه وفور به قیمت هر کیلوگرم ۱۹۵ هزار ریال در ۶ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد در حال عرضه است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: بازرسان به شدت بر عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ به قیمت مصوب نظارت دارند و طی ۲ روز گذشته برای جبران کمبود گوشت مرغ در مشهد از زنجیره های تامین شهرستانهای دیگر استان نیز کمک گرفته شده است تا کمبودی در عرضه این ماده پروتئینی نباشد ضمن این که عمده فروشان هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم را تا ۲۹۶ هزار ریال تنزل داده اند که نشان از برطرف شدن کمبود در بازار است.

دلداری افزود: فروش گوشت مرغ و تخم مرغ بالاتر از قیمت مصوب تخلف است و بازرسان به ویژه بر بازار اطراف حرم رضوی مستقر شده و بر عرضه این مواد پروتئینی به شدت نظارت می کنند و به هر نوع شکایتی در این زمینه به سرعت رسیدگی می شود.

صفهای طولانی نان در ساعات خاصی است

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در پاسخ به سوالی در خصوص علت طولانی بودن صفهای نان در اطراف حرم مطهر رضوی گفت: شلوغی نانوایی ها در برخی ساعات به ویژه اوایل شب است و این وضعیت در تمام طول روز استمرار ندارد، ضمن این که ذائقه عمده زائران و مجاوران معطوف به مصرف نان گرم است و این مساله باعث شلوغی صف نانوایی ها می شود.

دلداری افزود: برای ایام نوروز ایستگاه های سیار توزیع نان بسته بندی در اطراف حرم مطهر رضوی تعبیه شده است و علاوه بر این نانوایی ها نیز مجاز به عرضه نان بسته بندی شده هستند تا کمبودی در عرضه نان به وجود نیاید.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش توزیع نان به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی با توجه به حجم بالای زائران نوروزی گفت: ساعت پخت نانوایی ها افزوده شده و فعالیت خود را از پنج صبح آغاز می کنند و تا پاسی از شب فعال هستند ضمن این که نانوایی های سیار نیز فعال بوده و بین مردم نان عرضه می کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: شرایط بازرسی در نوروز امسال بسیار ویژه و متفاوت از سالهای گذشته است و علاوه بر این که بازرسان از هشت صبح تا هشت شب در اطراف حرم مطهر رضوی مستقرند در هر ساعت از شبانه روز نیز پاسخگوی زائران هستند.

دلداری افزود: از ابتدای نوروز ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹۰ میلیون ریال وجه نقد، با شکایت زائران و مجاوران از صنوف به آنان مسترد شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.