سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ماه امسال ۸ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۳ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند.

 اقامت ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ماه امسال ۸میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۳ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: تاکنون ۵۵ هزار و یک نفر در هتل‌ها و ۶ هزار و ۹۵۵ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۲۵ هزار و ۶۹۲نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۹۸۷ نفر در مهمانپذیرها، ۴۹ هزار و ۵۹۹ نفر در هتل آپارتمان، ۳۸ هزار و ۶۸۹نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۷۴ نفر در خانه مسافرها، ۲۸۷هزار و ۹۵۴ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۵۰ هزار و ۹۷۱ نفر در اقامت‌گاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۵۰نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۲۹۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۷۹ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد، گفت: ۱۱۷ مورد بازدید هم از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۶۳ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ماه امسال داده شد.

ایزدی بیان کرد: ۲میلیون و۴۱ هزار و ۲۹۱ بازدید جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی از سوی مسافران نوروزی انجام شده است که ۱۲۸ هزار و ۶۸۲ مورد از اماکن تاریخی، ۹۷ هزار و ۱۴۷ مورد از اماکن تفریحی، یک هزار و ۵۰ مورد از صنایع دستی و ۹۳۴ هزار و ۹۲۹ مورد از مراکز طبیعی و ۱۰۵ هزار و ۵۶۲ مورد از موزه‌های استان مازندران بازدید انجام شد.

وی تعداد شکایت از مراکز اقامتی را در این مدت ۱۴ فقره اعلام کرد و افزود: یک فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و ۳ فقره از جاذبه های گردشگری گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.