سریال های مناسبتی از سریال های ماندگار و پربیننده ای هستند که برای مناسبت های گوناگون از جمله ماه رمضان ساخته میشوند. که در ادامه به معرفی سریال های تلویزیونی رمضان سال ۱۴۰۱ می پردازیم.

تدارک سیما برای ماه خدا

 از مکافات عمل غافل مشو

امسال شبکه یک با یک سریال شاد و مفرح در شب‌های ماه مبارک رمضان، همراه مخاطبان می‌شود.  سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی از امشب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن این شبکه می‌رود. این سریال طنز به نویسندگی محسن کیایی و علی کوچکی و بازنویسی فهیمه سلیمانی روایت جذاب و داستان‌های شیرینی دارد. در خلاصه داستان این سریال گفته شده: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو.
در سریال خوشنام، هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» کاراکتر اصلی سریال و حمید لولایی هم در نقشی متفاوت ایفاگر نقش «اوسا شفیع» پدر شهرام و شهره لرستانی در نقش «پروین» مادر شهرام است. فریده سپاه‌منصور نیز نقش «مهربان» مادربزرگ شهرام را بازی می‌کند. سحر ولدبیگی و نیلوفر رجایی‌فر هم به عنوان خاله‌های شهرام در این سریال هستند. این سریال که مراحل پایانی تولید خود را طی می‌کند، سکانس‌های پایانی خود را در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تصوبرداری خواهد کرد. این سریال همزمان با تدوین، صداگذاری و مراحل فنی را هم طی می‌کند تا به موقع برای پخش روی آنتن برسد. سریال خوشنام به تهیه‌کنندگی احمد زالی در ۳۰  قسمت ساخته می‌شود و  بازپخش آن ساعت ۸:۳۰ و ۱۵ روز بعد است.

 زندگی تماشایی دو رفیق
طرفداران سریال‌های چندفصلی در ماه رمضان امسال می‌توانند تماشاگر قصه پرفراز و نشیب زندگی‌ هاشم و سهراب در فصل چهارم سریال «از سرنوشت» از شبکه۲ سیما باشند. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان ساعت ۲۱:۱۵ پخش می‌شود. از سرنوشت تاکنون سه فصل را پشت سر گذاشته و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. فصل چهارم آن هم پس از پایان تصویربرداری در مناطق مختلف ایران، آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و میهمان رمضانی خانه‌های مردم خواهد ‌شد. عمده‌ترین مسئله‌ای که در این فصل از سریال دنبال می‌شود، موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش‌بنیان است. به گفته تهیه‌کننده اثر، اگر استقبال از فصل چهارم زیاد باشد فصل پنجم این سریال نیز احتمالاً ساخته خواهد شد.
در فصل جدید این سریال علاوه بر بازیگران پیشین که دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد و... بودند، بازیگران جدیدی نیز اضافه شدند.  

 روایت یک عاشقانه

 
در فهرست سریال‌های چندفصلی تلویزیون که فصل‌های نخستین آن‌ها با استقبال مخاطب مواجه شده است، سریال «نجلا» هم قرار دارد. این مجموعه تلویزیونی که فصل اول آن پاییز دو سال پیش روی آنتن شبکه۳ سیما رفت و روایتگر داستانی عاشقانه در اوضاع آشفته و ناامنی‌های بحبوحه جنگ بود، در فصل دوم خود به اتفاقاتی که برای شخصیت‌های داستان در طول سفر به کربلا می‌افتد، می‌پردازد. فصل دوم سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی که پخش آن از نوروز امسال آغاز شده، در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه۳ سیما می‌رود. تصویربرداری این سریال  از ابتدای تابستان۱۴۰۰ آغاز و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان، خرمشهر، زندان و تعدادی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده است. به گفته کارگردان اثر، قصه نجلا در فصل دوم به پایان می‌رسد و دیگر ادامه ندارد.  
ترکیبی از بازیگران ایران و لبنان و جمعی از بازیگران بومی آبادان و خرمشهر در فصل دوم این سریال دیده می‌شوند. البته بازیگر اصلی این سریال در نقش نجلا (سارا رسول‌زاده) در فصل دوم حضور ندارد و به جای او محیا دهقانی ایفاگر این نقش شده است.

 خیلی دور، خیلی نزدیک
سریال «مسافران شهر»، مجموعه تلویزیونی جدید شبکه۵ سیما در ماه رمضان است که مضمونی مذهبی، انقلابی و دفاع مقدسی دارد و بازیگرانی همچون شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان‌نسب، آشا محرابی، زهره نعیمی، شهرزاد کمال‌زاده و اسماعیل محرابی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
این سریال که در ژانر ملودرام اجتماعی به معضلات روز جامعه می‌پردازد و در قالب فلاش‌بک روایت می‌شود درباره موضوعات رمضانی است و اتفاق‌های آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد. این سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است بخشی از آن داستان یک تاکسی اینترنتی باشد و قصه‌هایی که راننده این تاکسی در اطراف خود تجربه می‌کند. مسافران شهر به کارگردانی مشترک سیروس حسن‌پور و احمد معظمی و تهیه‌کنندگی پرویز امیری از امشب ساعت  ۱۹ روی آنتن شبکه۵ می‌رود و تکرار آن ساعت ۲۳ خواهد بود. هر اپیزود حول یک شخصیت اصلی و با داستانی متفاوت در چند قسمت طراحی شده که البته یک خط داستانی مشترک، همه اپیزودها را به هم مرتبط کرده است.  

 نوستالژی‌های تلخ و شیرین

 
تماشای سریال‌های نوستالژیک و پربیننده سال‌های گذشته هم بینندگان پروپاقرص خودش را دارد، به همین دلیل شبکه آی‌فیلم فارسی با چند سریال طنز و درام میزبان مخاطبان در ماه مبارک رمضان است. براساس جدول پخش اعلام شده، امسال بیش از سال‌های گذشته دست این شبکه برای مخاطبان پر است و چند سریال قدیمی مانند او یک فرشته بود، اغما، خانه به ‌دوش، سه در چهار و... را برای پخش در نظر گرفته است. البته بنا به درخواست بینندگان سریال جدید آنام و احضار هم به جدول پخش رمضانی این شبکه اضافه شده‌اند و این شبکه هفت سریال برای پخش در ماه رمضان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.