مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: کالاهای اساسی مردم در ماه رمضان از جمله برنج، گوشت و مرغ، قند وشکر، خرما به اندازه نیاز مردم در سطح بازار تامین شده است.

تدارک مسئولان برای مهمانی ماه خدا / کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین شده است

به گزارش قدس آنلاین، ماه میهمانی خدا آغاز شده و در این ماه همه بر سر سفره کرامتش خواهیم نشست و رزق و روزی کل سال خود را برداشت خواهیم کرد. در این ایام تقاضای مردم برای خرید شکر، قند و برخی اقلام افزایش می‌یابد که بازار این محصولات را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

بیژن ثمینی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهارداشت: اختصاص و توزیع ۱۰۲۰ تن مرغ منجمد و توزیع گوشت قرمز گوساله به میزان ۳۶۰ تن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضای شکر از سوی مردم و صنوف در ایام ماه مبارک رمضان تخصیص و توزیع شکر به میزان ۳ هزار تن برای خانواده‌ها و ۹ هزار تن ویژه صنعت و تخصیص و توزیع شکر به میزان ۶۰۰۰ تومان برای صنوف صورت گرفته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: برنج به دلیل این که قوت قالب خانواده‌ها بوده و تقاضای آن افزایش می‌یابد لذا تامین، تخصیص و توزیع ۲۵۰۰ تن برنج تایلندی، ۲ هزار تن برنج هندی و ۸ هزار تن برنج پاکستانی در سطح استان انجام شده است.

 ثمینی در باره خرما نیز گفت: تدارک برای تامین خرمای ماه مبارک رمضان برای کل شبکه توزیع شهری و روستایی استان نیز صورت گرفته است.

بیش از ۴ هزار نفر مبانی انقلاب را در ماه رمضان تبیین می‌کنند

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهارداشت: ماه مبارک رمضان امسال فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اولویت‌های تمدن نوین اسلامی  و توسعه ارزش‌های انقلاب است.  

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در امتثال فرامین مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مهمترین اولویت تبلیغی ماه مبارک رمضان قرار داده است. حرکت‌های جهادی که برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی است همسو با جهاد تبیین فعالیت‌های خود در ماه رمضان را در اقصی نقاط استان توسعه خواهند داد.

وی ادامه داد:  ۴۱۰۰ مبلغ اعم از روحانیون مستقر و هجرت  ائمه جماعات مساجد و ادارات و مبلغین مناسبتی خواهر و برادر در فرصت ماه مبارک رمضان با حضور در مناطق تبلیغی شهر و روستا ارزش‌های ناب اسلامی و مبانی انقلابی را تبیین خواهند کرد.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه برجهاد تبیین که از اصلی‌ترین محور تبلیغات ماه رمضان است بحث شعار سال که تولید دانش بنیان واشتغال‌زایی از محورهای اصلی تبلیغ ماه رمضان خواهد بود و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، خشونت، مسئله عفاف و حجاب و آسیب‌های خانواده نیز از جمله موضوعات تبلیغی مبلغان و متولیان تبلیغ در ماه رمضان است.

صاحبقرانی گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در جریان نهضت تبلیغ ماه مبارک رمضان  بحث قرآن و توسعه ارزش‌های قرآنی است؛ درماه مبارک رمضان امسال تفسیر سوره نور انتخاب شده است وچون سنوات گذشته  بحث جلسات تفسیر در مساجد وادارات ومراکز قرآنی برگزار می‌شود،   بی‌تردید بیان نکات تفسیری سوره مبارکه نور، از مصادیق قطعی جهاد تبیین است.

وی افزود: دشمنان، سبک زندگی ما را نشانه گرفته‌اند و تا نابودی ما پیش خواهندرفت. تبیین سبک زندگی عفیفانه، برگرفته از آیات نجات بخش سوره مبارکه نور، وظیفه همه مبلغین عزیز در فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.