مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۱۰۷ نفر طی سال گذشته با فعالیت مجدد ۹۵ واحد صنعتی تعطیل در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، به شغل خود بازگشتند.

بیش از هزار فرصت‌شغلی در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی احیا شد

به گزارش قدس آنلاین، علی بهرامی زاده افزود: میزان سرمایه‌گذاری واحدهای دوباره فعال شده در خراسان رضوی، هزار و ۵۴۷ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال بوده است.  

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۲ واحد صنعتی با مجوز اشتغال ۳۱۷ نفر در سال گذشته در شهرکها و نواحی صنعتی غیرفعال شدند که با این تعداد کل واحدهای غیرفعال شهرکها و نواحی صنعتی استان به ۲۷۶ واحد با مجوز اشتغال ۶ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: هم‌اینک از کل واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، یکهزار و ۲۰۹ واحد کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت، ۷۴۲ واحد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت و ۵۶۳ واحد بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت خود فعال هستند.

بهرامی زاده ادامه داد: تاکنون از مجموع پنج هزار و ۶ قرارداد منعقده برای واگذاری زمین در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، ۲ هزار و ۶۳۳ هکتار واگذار شده که در آن ۲ هزار و ۷۹۰ واحد با اشتغال ۷۰ هزار و ۶۸۷ فرصت شغلی و ۵۸ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده ‌اند.

وی خاطر نشان کرد: پارسال ۲۷۹ قرارداد با مساحت واگذاری ۱۳۹ هکتار منعقد شده است که در این اراضی تاکنون ۱۰۱ واحد با اشتغال هزار و ۸۲۴ اشتغال و هفت هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین از توسعه ۱۵ هکتاری شهرک صنعتی خیام برای استقرار واحدهای دانش بنیان خبر داد و گفت: مطالعات توسعه این شهرک صنعتی انجام شده و پیگیر اخذ مجوز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای عملیاتی کردن این طرح هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی همچنین آمادگی این شرکت را برای احداث کارگاههای استیجاری به منظور استقرار واحدهای فناور و دانش‌بنیان در شهرک صنعتی خیام اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مطالعات و تاییدیه کارگروه امور زیربنایی استان برای ایجاد نواحی صنعتی گرماب، سرولایت و منطقه تخصصی قطعه‌سازی خودرو در استان گرفته شده و امسال عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.