رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۶۸ نفر از آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند.

۲۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان افزود: در حال حاضر ۱۷۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود ۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در بخش سرپایی روزانه بیش از ۲۲۹ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دریافت دز سوم واکسن نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد، افزود: تاکنون بیش از ۳۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر پهلوان گفت: میزان دریافت دز اول و دز دوم واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ترتیب ۹۸ و ۸۶ درصد در گروه سنی ۱۸ سال به بالا است.

دکتر پهلوان ادامه داد: تاکنون حدود ۱۵ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به دریافت واکسن نوبت اول کرونا اقدام نموده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۷۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۲۷۷ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.