محفل انس با قرآن کریم به میزبانی رهبر معظم انقلاب و با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

محفل انس با قرآن کریم در حضور رهبر انقلاب آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محفل انس با قرآن کریم به میزبانی رهبر معظم انقلاب و با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

تلاوت قرآن، ترتیل، ارائه حفظ، مدیحه‌سرایی، اجرای گروه‌های تواشیح از جمله آیتم‌های این برنامه‌ است و پایان بخش برنامه سخنان رهبر معظم انقلاب است.

این برنامه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری برگزار شد و امسال پس از دو سال و البته به صورت محدودتر به شکل حضوری برگزار شد.

در این برنامه که اجرای آن را مجید یراق‌بافان برعهده دارد، چهره‌هایی چون محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعلی مقدم رئیس شورای عالی قرآن، حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پورزرگری، قاسم مقدمی، حسن ربیعیان، کاظم آذرپیرا، حسین رفیعی، مسعود نیک دستی، سید محمدجواد موسوی درچه‌ای، امید حسینی‌نژاد، عبدالرسول عبایی، علی‌اکبر حنیفی، علی‌اکبر ملک‌شاهی، کریم دولتی، محمدتقی میرزاجانی، سیدعلی سرابی، سعید رحمانی و... حضور دارند.

تلاوت قاسم رضیعی دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آغازگر این مراسم بود که وی آیاتی از سوره مبارکه اسراء تلاوت کرد و تلاوتش تحسین رهبر معظم انقلاب را درپی داشت.

در ادامه هادی موحد امین نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در سال ۱۴۰۰ به تلاوت از آیه ۷۴ سوره مبارکه حج پرداخت. موحد امین عنوان نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی را هم در کارنامه دارد.

همچنین تلاوت قاری نوجوان علیرضا حاجی‌زاده از آذربایجان شرقی دیگر آیتم محفل بود که وی آیاتی از سوره مبارکه قصص را به سبک مصطفی اسماعیل برای حاضران تلاوت کرد و تحسین همه را برانگیخت.

علیرضا رحمانی قاری جوان اهل همدان دیگر شخصی بود که برروی جایگاه حاضر شد و از آیه ۸۳ سوره مبارکه قصص تلاوت کرد.

پس از او گروه  مدیحه‌سرایی میعاد خوزستان به اجرای برنامه در وصف پیامبر (ص) و آل‌الله پرداختند.

پس از گروه میعاد خوزستان وحید نظرین قاری اهل کرمانشاه به روی جایگاه رفت تلاوتی زیبا و شنیدنی با سبک استاد مرحوم مصطفی اسماعیل ارائه کرد که تلاوت نظریان تشویق و تحسین‌های پیاپی رهبر معظم انقلاب و حاضران را در پی داشت و رهبری پس از پایان تلاوت با ادامه تشویق‌ها نظریان را مورد تفقد قرار داد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.