وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا دستوراتی را برای تمام دفاتر نمایندگی این رژیم در سرتاسر جهان صادر و دریافت کمک‌های داوطلبانه از تجار روسی که غرب آن‌ها را تحریم کرده، ممنوع کرد.

دستور وزارت خارجه اسرائیل برای ممنوعیت دریافت هدیه از تجار روسی

به گزارش قدس آنلاین، شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "کادر تحریم‌ها" در وزارت خارجه اسرائیل دستوراتی را برای تمام دفاتر نمایندگی در سرتاسر جهان صادر و دریافت کمک‌های داوطلبانه از تجار روسی که غرب آن‌ها را تحریم کرده، ممنوع کرد. این دستورات قبل از "برپایی اسرائیل" و سالروز النکبه(شکست) صادر شد. تجار یهودی در این مناسبت به اسرائیل کمک‌های مالی هدیه می‌کنند.

این شبکه اعلام کرد: وزارت خارجه اسرائیل "کادر تحریم‌ها" را به دنبال تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر بر روسیه با هدف کاهش فرصت در معرض خطر قرار گرفتن اسرائیل به دلیل این تحریم‌ها ایجاد کرد.

این شبکه اعلام کرد: از بین تجاری که این دستورات شامل آن‌ها می‌شود رومن آبراموویچ، میلیاردر یهودی است که دارای تابعیت اسرائیلی و نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه او اعمال کرد. آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه تعداد زیادی از تجار روس اعمال کرده است.

شبکه کان اعلام کرد: یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل برای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی سفر اخیرش به اراضی فلسطینی اهداف کادر تحریم‌ها را توضیح داد. اسرائیل در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به رغم انتقادات غرب شرکت نکرده است.

رسانه‌های اسرائیلی اخیرا اعلام کردند که آبراموویچ میلیون‌ها دلار به سازمان یهودی "الیعاد" کمک کرده است. این سازمان یک سازمان یهودی افراطی و متخصص در اجرای پروژه‌های یهودی سازی قدس است.

در این راستا روزنامه "یسرائیل هیوم" نسبت به امکان آسیب رسیدن به منافع اقتصادی اسرائیل به دلیل تحریم‌های آمریکا بر دولت‌هایی که همچنان تبادل تجاری با مسکو را حفظ کرده‌اند، هشدار داد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.