قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه پنجم آوریل ۲۰۲۲ (شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال با چاپ عکسی از یک زن در شهر بوچا که در حیاط منزلش، به جسد همسر، برادر و یک مرد دیگر نگاه می کند، ادعا کرده که رهبران غرب به دنبال آغاز تحقیقات برای جنایات جنگی احتمالی در این شهر توسط روسیه هستند. این روزنامه همچنین خبر از خرید ۹ درصد از سهام شبکه اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک صاحب شرکت اسپیس ایکس و ثروتمند ترین فرد جهان می دهد، که او را به بزرگترین سهام دار توئیتر بدل می کند.

کُمِرسانت

روزنامه کُمِرسانت چاپ روسیه گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تصمیمات جدید مجلس دومای روسیه برای متهم کردن غرب اختصاص داده است. این روزنامه به نقل از مجلس دومای روسیه می نویسد که نمایندگان این مجلس، متفق القول اعلام کردند که غرب دشمن روسیه بوده و از تصویب قانونی برای محاکمه افراد و نهادهایی که به اعمال تحریم ها علیه روسیه دست زده اند خبر می دهد.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به رد اتهام ارتکاب جنایت جنگی توسط نیروهای روسیه توسط مقامات این کشور و از طرف دیگر اتهام زنی غربی ها در این خصوص اشاره می کند. این روزنامه همچنین از بالا رفتن نگرانی های آمریکا و هند در خصوص گسترش روابط میان چین و پاکستان خبر می دهد. ژاپن تایمز همچنین در مقاله ای معتقد است تحریم های اعمال شده علیه روسیه آنگونه که غربی ها امید داشتند تاکنون جواب نداده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت با تیتر «بی رحمی در بوچا» از قول خبرنگار اعزامی خود یعنی کیم سنگوپتا به این شهر مدعی شده که نیروهای روس تعداد زیادی غیرنظامی را به قتل رسانده اند. این روزنامه همچنین در گزارشی با عنوان «یا اکنون یا هیچوقت برای جلوگیری از بدترین بحران آب و هوایی» به نقل از گروهی از دانشمندان، اخطار داده که اگر تا سال ۲۰۲۵ میزان گرمایش جهانی کاهش پیدا نکند، هیچ راه برگشتی برای کره زمین در راه جلوگیری از فاجعه بزرگ آب و هوایی نیست.

  

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به ادامه دو دستگی ها در این رژیم پیرامون رویکرد نسبت به بحران اوکراین خبر می دهد. در حالی که برخی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرده اند، اما آویگدور لیبرمن وزیر اقتصاد این رژیم هیچ اشاره ای به روسیه در این رابطه نکرد به گونه ای که سفیر اوکراین در رژیم صهیونیستی اعلام داشت که مشتاق است لیبرمن را شخصا به شهر بوچا ببرد تا او از نزدیک شرایط وخیم این شهر در خصوص کشته شدن غیرنظامیان را ببیند.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی به ادامه اوضاع بحرانی کرونا در این شهر و همینطور قرنطینه کامل آن می پردازد. این روزنامه می نویسد با کمک تیم های پزشکی که از سراسر چین به شانگهای آمدند، آن ها موفق به گرفتن تست کرونا از تمامی ۲۵ میلیون سکنه این شهر شده و اکنون منتظر هستند تا جواب تمامی این تست ها اعلام و بر طبق آن تصمیم گیری های جدید اعلام شود. قرار بود امروز از ساعت ۳ بامداد قرنطینه کامل شانگهای برداشته شود اما با گرفتن تصمیم جدید توسط مقامات چینی، تا زمانی نامشخص این قرنطینه تمدید شده است.

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارشی به احتمال اعلام نام کتانجی براون جکسون به عنوان اولین زن سیاهپوست تاریخ آمریکا که به عضویت دیوان عالی قضات ایالات متحده در میاید پرداخته است. این روزنامه همچنین گزارشی از وضعیت بد حاکم بر پایگاه نظامی آمریکا در آلاسکا به چاپ رسانده و معتقد است به دلیل شرایط وخیم آب و هوایی و کمبود مشاور، این پایگاه رکوردار میزان خودکشی در میان پایگاه های نظامی ایالات متحده است. یواس ای تودی همچنین نتیجه نظرسنجی اخیر خود را منتشر کرده که شرکت کنندگان در آن خواستار سخت گیری بیشتر جو بایدن بر روسیه شده اند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به برنامه های فرانسه برای پیوستن به دیگر کشورهای غربی در تحریم واردات نفت و زغال سنگ از روسیه خبر می دهد. این روزنامه همچنین انتخاب قدرتمندانه ویکتور اوربان به عنوان نخست وزیر مجارستان را زنگ خطری برای غرب قلمداد کرده است. فایننشیال تایمز همچنین معتقد است قرنطینه هایی که در چین در روزهای گذشته اعمال شده، آخرین توان این کشور برای اعمال چنین سبک قرنطینه هایی است.

لیبراسیون

در حالی که دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ ۲۱ فروردین برگزار می شود، روزنامه لیبراسیون چاپ این کشور، به سراغ نامزدهای اصلی ریاست جمهوری رفته تا آن ها هر چه بهتر بتوانند در خصوص برنامه های خود صحبت کنند. در این شماره لیبراسیون مصاحبه ای اختصاصی با ژان-لوک ملانشن به چاپ رسیده که برخی شانس او در انتخابات را قابل قبول عنوان می کنند. ملانشن ۷۰ ساله که موسس حزب فرانسه تسلیم ناپذیر و یکی از نمایندگان این کشور در پارلمان اروپا محسوب می شود، هدف گذاری خود را برای دور دوم انتخابات قرار داده و از برنامه های خود در راه پیروزی احتمالی می گوید.

نزاویسیمایا گازتا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه عکس اصلی خود را به سخنرانی اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اختصاص داده و از تصمیم احتمالی این کشور و چند کشور دیگر اروپایی برای پایان دادن به واردات نفت، گاز و دیگر حامل های انرژی از روسیه می گوید. این روزنامه همچنین از دستور ولادیمیر پوتین برای افزایش تولیدات مواد غذایی برای مصارف داخلی روسیه برای جلوگیری از کمبود احتمالی در میانه جنگ خبر می دهد. این روزنامه همچنین می گوید املاک اوکراینی ها در کریمه ملی خواهد شد و ارزش این املاک را میلیاردها روبل تخمین می زند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.