عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز پیش نویسی برای توافق هسته‌ای تدوین نشده، گفت: تیم مذاکره کننده ایران به خطوط قرمز نظام پایبند است.

پیش نویسی وجود ندارد/ تیم مذاکره کننده به خطوط قرمز پایبند است

به گزارش قدس آنلاین، یعقوب رضازاده  با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مذاکرات را به دقت رصد کرده و در صورت لزوم مسئولان مربوطه را به کمیسیون دعوت می‌کند. اما بر خلاف گمانه زنی‌های مطرح شده، هنوز پیش نویسی برای مذاکرات تهیه نشده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حواشی که به تیم مذاکره کننده ایران نسبت داده می‌شود، عنوان کرد: تیم مذاکره کننده و آقای باقری بدون عبور از خطوط قرمز نظام، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهور مذاکرات هسته‌ای را پیش برده و مذاکرات با طرفین اروپایی و غربی ادامه پیدا خواهد کرد.  

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای همه رهنمودها و خط مشی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را رعایت و اجرا می‌کنند و مجلس هم به این موضوع نظارت کامل دارد. البته هرتوافقی که حاصل شود باید گزارش آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داده شود.

رضازاده با اشاره به توقف مذاکرات در شرایط فعلی، ‌ اظهارداشت: درحال حاضر طرفین مطالبات خود را برای رسیدن به توافق مطرح کرده‌اند و ایران نیز خواسته‌ هایی نظیر رفع همه تحریم‌های ظالمانه، بازگشت اموال و دارایی‌های ملت ایران و ... داشته است.

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغوتحریم‌ها، دست برتر ایران در مذاکرات است، یادآور شد: طرف مقابل مطلع است که تیم مذاکره کننده  پایبند به این قانون و دیگر قوانینی است که در مجلس به تصویب رسیده است.

رضازاده خاطرنشان کرد: دنیا هم به این نتیجه رسیده است که برای تثبیت آرامش و امنیت جهانی به ویژه در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی و کلیدی را ایفا می‌کند و آنها مجبور به همراه شدن با خواسته‌های نظام اسلامی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.