مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۲ نماینده ایران در عربستان آغاز می‌شود.

از گروه سخت سپاهان تا مصاف فولاد با تیم استرا و زوج نوراللهی-قایدی

به گزارش قدس انلاین، چهل و یکمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و بیستمین دوره با فرمت جدید از امروز  در منطقه غرب آسیا آغاز خواهد شد. همانطور که می‌دانید رقابت‌های این فصل نیز با حضور ۴۰ تیم در ۱۰ گروه و در ۲ بخش و غرب و شرق برگزار می‌شود.

بعد از محرومیت سرخابی‌های پایتخت، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان تنها نماینده‌های کشورمان هستند. هر ۲ تیم راهی عربستان شده‌اند تا بازی‌های خود در مرحله گروهی را به انجام برسانند.

چهار شهر جده، ریاض، بریده و دمام شهرهای میزبان در منطقه غرب هستند.

فولاد خوزستان در گروه سوم با تیم‌های شباب الاهلی امارات، آهال ترکمنستان و الغرافه قطر هم‌گروه است. بازی‌های این گروه در شهر جده به انجام می‌رسد.

نماینده کشورمان با هدایت جواد نکونام به دنبال این است تا در پنجمین حضور خود در مرحله گروهی مسابقات بتواند برای دومین بار به دور دوم راه پیدا کند. خوزستانی‌ها فصل قبل بعد از صعود در پلی‌آف در مرحله گروهی نتوانستند به یک هشتم نهایی برسند و و وداعی زودهنگام داشتند اما این بار شرایط متفاوت است.

نکته جالب توجه درباره این گروه، رویارویی فولاد با ۲ تیمی است که از بازیکنان ایران استفاده می‌کند. فولاد در هفته‌های اول، دوم، چهارم و پنجم باید دیدارهای رفت و برگشت خود را مقابل الغرافه قطر و شباب الاهلی امارات به انجام برساند.

سعید عزت‌اللهی، بازیکن تیم ملی ایران عضو تیم قطری است و هدایت این تیم هم به عهده آندره‌آ استراماچونی، سرمربی اسبق استقلال خواهد بود. از طرفی در تیم اماراتی نیز شاهد حضور مهدی قایدی و احمد نوراللهی هستیم.

از گروه سخت سپاهان تا مصاف فولاد با تیم استرا و زوج نوراللهی-قایدی

فولاد در نخستین بازی خود باید به مصاف الغرافه برود. لیگ قطر به اتمام رسیده و تیم استراماچونی نتوانست سهمیه فصل بعد مسابقات لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

آنها در دیگر جام‌های داخلی نیز به جام نرسیدند تا لیگ قهرمانان این فصل آخرین امید آنها باشد.

سپاهان اصفهان در گروه چهارم شرایط دشوارتری دارد. تیم محرم نویدکیا وضعیت نه چندان خوبی در شهر بریده دارد. آنها باید در این وضعیت به مصاف تیم‌های الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و التعاون عربستان بروند. در این گروه تیم التعاون از امتیاز میزبانی برخوردار است.

این سیزدهمین حضور طلایی‌پوشان در نسخه جدید مسابقات است. طلایی‌پوشان در چهار حضور قبلی که آخرین آن سال ۲۰۲۰ بود در همان دور گروهی از گردونه رقابت‌ها حذف شده و حالا در پی این هستند تا برای چهارمین بار از مرحله گروهی بالاتر بروند. نباید فراموش کنیم که سپاهان در سال ۲۰۰۷ نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

الدحیل متشکل از ۲ تیم لخویا و الجیش است. سپاهان با تیم لخویا تاکنون  ۲ بار بازی کرده که ماحصل آن یک برد و یک باخت بوده است. آمار نماینده کشورمان مقابل پاختاکور هم به همین شکل بوده و هر ۲ تیم به یک برد دست یافته‌اند. التعاون اما هفتمین رقیب منحصر به فرد سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا از کشور عربستان است.

تیم‌های صدرنشین پنج گروه غرب به همراه سه تیم برتر دوم راهی مرحله بعدی می‌شوند. باید دید ۲ نماینده کشورمان چه نمایشی خواهند داشت.

از گروه سخت سپاهان تا مصاف فولاد با تیم استرا و زوج نوراللهی-قایدی

نخستین دیدار هر ۲ تیم ایرانی امروز - پنجشنبه از ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود.

فولاد به مصاف الغرافه می‌رود و سپاهان رو در روی پاختاکور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.