پارلمان پاکستان روز دوشنبه برای انتخاب نخست وزیر جدید تشکیل جلسه می‌دهد. کاندیداها فرصت دارند تا ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه به وقت پاکستان درخواست خود را ثبت کنند.

برادر نواز شریف، کاندیدای جدید پست نخست وزیری پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، پس از آن که پارلمان پاکستان اجازه نداد ستاره سابق کریکت این کشور وارد پنجمین سال نخست وزیری خود شود، نامزدهای این پست آغاز به ثبت درخواست خود برای تصدی این پست کرده اند.

عمران خان که معتقد است دست های خارجی در برکناری وی نقش دارد، با منحل کردن مجلس موفق شده بود برکناری خود را تا یک هفته به تعویق بیاندازد؛ اما دادگاه عالی به پارلمان دستور داد تا جلسه رای گیری برگزار شود و پس از یک جلسه ۱۳ ساعته که شامل تاخیرهای مکرر و سخنرانی های طولانی مدت قانونگذاران تحریک انصاف پاکستان می شد، در ساعات اولیه روز یکشنبه مجلس پاکستان رای به عدم کفایت عمران خان داد.

بنا به گزارش رویترز، پارلمان پاکستان روز دوشنبه برای انتخاب نخست وزیر جدید تشکیل جلسه می دهد. مدارک نامزدی باید تا ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه به وقت پاکستان ثبت شوند.

عمران خان به طور علنی در مورد برکناری خود اظهار نظری نکرده است؛ اما روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت «من می خواهم مبارزه کنم. به همه حامیانم در سراسر پاکستان می‌گویم، روز یکشنبه بعد از نماز عشا از خانه‌های خود بیرون آمده و به طور مسالمت‌آمیز علیه این دولت وارداتی که تلاش می‌کند به قدرت برسد، اعتراض کنید.»

اما شهباز شریف یکی از کاندیداهای تصدی پست نخست‌وزیری، می گوید که خروج عمران خان فرصتی برای شروعی کاملاً جدید برای پاکستان خواهد بود.

شریف ۷۰ ‌ساله که روز یکشنبه در پارلمان حاضر شده بود، اظهار نظر کرد: «طلوع جدیدی آغاز شده است. این اتحاد پاکستان را بازسازی خواهد کرد.»

شریف، برادر جوان تر نواز شریف نخست‌وزیر سه‌باره پیشین جمهوری اسلامی پاکستان است که خود سال‌ها سروزیر استان پنجاب بود و به عنوان یک مدیر کارآمد شهرت دارد.

عمران خان در تمام دوران تصدی خود همواره آمریکا را دشمن اصلی خود اعلام کرده بود و عوامل آمریکا را به تلاش برای برکناری خود متهم کرد، ولی از تسلط طالبان بر افغانستان در سال آخر استقبال کرد. به گزارش رویترز، واشنگتن این اتهام ها را رد کرده است.

گزارش ها حاکی است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه عمران خان نیز یکی از نامزدهای تصدی پست نخست وزیری این کشور است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.