وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع ضرر کتاب‌فروشی‌ها و آسیب آن‌ها از برگزاری نمایشگاه کتاب را یکی از دغدغه‌هایش اعلام کرد و افزود: باید اقداماتی انجام شود تا از کتاب‌فروشان حمایت شود زیرا آن‌ها نمای فرهنگی شهر هستند.

وزیر ارشاد خواستار برنامه‌ریزی جدی برای جبران ضرر کتابفروشان از برگزاری نمایشگاه شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز -یکشنبه ۲۱ فروردین- در نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب با اشاره به تاثیر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گفت: در ستاد ملی کرونا مجوز موقت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب را گرفتیم، زیرا واکسیناسیون سراسری باعث کاهش همه‌گیری شد. در این روزها پیش‌بینی وضعیت متعادلی را داریم، اما این بیماری ناشناخته‌است و امیدواریم در روزهای مقرر شرایط امن باشد. 

وی با اشاره به یارانه در نظر گرفته شده برای نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: برای مخاطبان شهرستانی یارانه‌ای در نظر گرفته شد تا فردی که در شهرستان به نمایشگاه مراجعه می‌کند بتواند مانند فردی که در خیابان شهید بهشتی تهران زندگی می‌کند، از امکانات نمایشگاه استفاده کند و همچنین یارانه هم داشته‌ باشد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم مراعات شرایط مردم، شرایط کرونایی، افرادی که از شهرستان‌ها به این نمایشگاه می‌آیند و... درباره هدف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: ایجاد نشاط عمومی مردم یکی از انگیزه‌های اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

اسماعیلی تاکید کرد: این بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که در آن برگزاری نشست‌های علمی و نقد و بررسی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سیاست‌های تشویقی اعلام و گنجینه‌های ادبی ایران به زبان‌های مختلف ترجمه شود. 

وی درباره مشکلات مخاطبان در پیداکردن کتاب و غرفه مورد نظر در نمایشگاه‌های حضوری نیز گفت: پیدا کردن کتاب در نمایشگاه سخت است اما هرچقدر سطح اطلاعات مردم را با اپلیکیشن‌ها بالا ببریم، به فروش سرعت می‌دهد و هر چقدر به این فضا سرعت بدهیم روی نتیجه‌بخش بودن نمایشگاه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

اسماعیلی موضوع ضرر کتاب‌فروشی‌ها و آسیب آن‌ها از برگزاری نمایشگاه کتاب را یکی از دغدغه‌هایش اعلام کرد و افزود: باید اقداماتی انجام شود تا از کتاب‌فروشان حمایت شود زیرا آن‌ها نمای فرهنگی شهر هستند. باید راهی پیدا کرد تا با آن‌ها همکاری بیشتری انجام شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.