مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان فوتیهای ناشی از تصادفات رانندگی در این استان طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، با افزایش ۹.۸۹ درصدی از ۹۳۰ مورد به هزار و ۲۲ مورد رسیده است که از این میزان ۸۰۸ مورد مرد و بقیه زن هستند.

فوتیهای تصادفات در خراسان رضوی پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر آریا حجازی افزود: طی این بازه زمانی میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در مشهد ۳۶۲ مورد بوده است که ۲۸۷ مورد مرد و ۷۵ مورد زن بودند.

وی ادامه داد: میزان کل فوتی‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۸.۹۶ درصدی از چهار هزار و ۱۴۹ فوتی به چهار هزار و ۵۲۱ فوتی رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۱۹۶ نفر مرد و ۹۵۳ نفر زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی بیشترین میزان فوتی‌های سال گذشته را مربوط به مرگ‌های غیرطبیعی دانست و گفت: میزان مرگ‌های غیرطبیعی در استان طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۸.۳ درصدی از ۲ هزار و ۴۷۸ فوتی به ۲ هزار و ۶۸۴ فوتی رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۶ نفر مرد و ۵۵۸ نفر زن بودند.

حجازی افزود: میزان مرگ های طبیعی در استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۵۲ درصدی از ۸۸۰ فوتی به هزار و ۳۳۹ فوتی رسیده است که از این تعداد ۹۵۳ نفر مرد و ۳۸۶ نفر زن هستند.

وی کمترین میزان فوتی‌های غیر طبیعی سال گذشته را مربوط به برق گرفتگی دانست و ادامه داد: با این حال در سال ۱۴۰۰ میزان فوتی ناشی از برق گرفتگی با رشد بیش از ۳۰ درصد، ۴۷ مورد ثبت شده است که ۳۵ مورد مرد و ۱۲ مورد زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت:طی سال گذشته میزان فوتی ناشی از غرق شدگی با بیش از ۳۶ درصد افزایش ۶۴ مورد بوده است و نیز ۱۵۸ مورد فوتی بر اثر سوختگی در استان خراسان رضوی گزارش شده است.

حجازی افزود: میزان فوتی بر اثر گاز گرفتگی طی سال گذشته با کاهش حدود ۲۹ درصدی ۴۹ مورد بوده است که از این تعداد ۳۶ مورد مرد و ۱۳ مورد زن بودند.

وی میزان کل فوتی‌ها در شهر مشهد طی سال ۱۴۰۰ را سه هزار و ۵۵۶ مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۸ مرد و بقیه زن بودند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته بیشترین میزان فوتی‌ها به ترتیب بر اثر مرگ های غیرطبیعی با هزار و ۵۵۸ مورد، مرگ‌های طبیعی با هزار و ۲۷۵ مورد، تصادفات با ۳۶۲ مورد، سوختگی با ۱۵۷ مورد، غرق شدگی با ۴۹ مورد، گازگرفتگی با ۴۷ مورد و برق گرفتگی با ۳۵ مورد بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.