سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم این کشور، نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور هشدار داد.

خطیب‌زاده نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان ایران و افغانستان هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در خصوص تجمع‌ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده‌ای که انجام شده، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تأکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان باید به طور کامل تأمین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی‌ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کلیپ‌ها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را  هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: با سفیر و مسئولان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.