رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از تدوین سند پنج ساله توسعه فرهنگ نماز در این استان خبر داد.

تدوین سند پنج‌ ساله توسعه فرهنگ نماز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا شامگاه دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد نماز استان در سال جاری اظهار کرد: هدف ما از تدوین سند پنج ساله توسعه فرهنگ نماز جلوگیری از موازی‌کاری و هر نوع اقدام اضافی است که بر اساس اقتضائات استان طراحی شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز کشور هر سال پس از پیشنهاد دفتر مقام معظم رهبری به استان‌ها ابلاغ می‌شود و ما نیز در راستای تحقق آن برنامه‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته حدود ۶۰ تفاهم‌نامه از ۶۰ سازمان به دست ما رسید. عملکرد ادارات و سازمان‌ها در سال ۱۴۰۰ در سامانه سجاده در حال بارگزاری است و تا یک ماه دیگر این عملکرد جمع‌آوری و در مراسم طرح شهید رجایی از آن تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا گفت: برگزاری مسابقه علمی، فرهنگی و هنری «فجر تا فجر» که شامل تمام فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری در حوزه نماز است را در دستور کار قرار دادیم که از دهه فجر امسال تا سال آینده به صورت ادامه‌دار اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از ضرورت‌ها پاسخگویی به مسائل دینی و برگزاری نشست با دانش‌آموزان است که از برنامه‌های ثابت ما در ستاد اقامه نماز محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲۱۱ نشست به صورت حضوری و آنلاین برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها توسط اساتید و مدرسان مرکز تخصصی برگزار کردیم چراکه اعتقاد داریم در موضوع تربیت دینی ابتدا خانواده‌ها مهم هستند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا گفت: آموزش معارف نماز به پرسنل و کارمندان که در این راستا ۳۰ نشست برای ادارات برگزار و حدود ۳۰ هزار نفر در آن‌ نشست‌ها شرکت کردند، یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در سال ۱۴۰۰ اجرا شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ادامه افزود: هدف دیگری که آن را دنبال کردیم، برگزاری نشست با مدیران دستگاه‌ها در راستای بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی بود، نقش ما در این خصوص نقش مشارکتی بود و در این راستا با حدود ۳۰ سازمان همکاری کردیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تلاش کردیم نشریه‌ای الکترونیکی تحت عنوان یاوران نماز تولید کنیم و تمام برنامه‌های با محوریت نماز را در این نشریه جای دهیم که طراحی آن صورت گرفت.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اولویت اول ستاد اقامه نماز است، ۲۷ اجلاس نماز، خانه، مدرسه و مسجد برگزار کردیم و از آنجا که در فرهنگ دینی سه کانون تربیت خانه، مدرسه و مسجد مورد اهمیت و چگونگی تربیت دینی از خانه تا مدرسه و مسجد مطرح و بهترین کانون‌های تربیت موثر، نخست خانه و سپس مدرسه و مسجد است، این اقدام صورت گرفت. در این راستا به دلیل اینکه آپارتمان‌نشینی اخلاق اجتماعی ضعیف شده است؛ لذا طرحی با عنوان «دوستان بیایید هر هفته یک کار خوب را تمرین کنیم» را در دستور کار قرار دادیم که به واسطه آن ۴۰ فعالیت مثبت در قالب پوستر منتشر شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه در گذشته یک روحانی در هر محله حضور داشت که به سوالات دینی مردم پاسخ می‌داد، گفت: با اقتباس از این موضوع پایگاه سلامت معنوی در محیط‌های اداری ایجاد شده که قرار است توسعه داده شود و هفته‌ای یک مرتبه با حضور یک روحانی در ادارات برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ به برگزاری جلسات متمرکز معارف نماز اشاره کرد و گفت: کارکنان از ادارات مختلف در این جلسات حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا بیان کرد: تصویرگری داستان‌های قرآنی با محوریت نماز در حال تولید است که با هدف انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان در ۶ نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: برگزاری مسابقه سرود یکتایی با هدف بلندمدت نیز از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز در سال جاری است که با هدف زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز طراحی شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.