هم‌زمان با سالروز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیهما، حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام رخت عزا پوشیدند و دسته‌های عزاداری در حرم‌های مطهر حضور یافتند.

کربلا همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) عزادار شد

به گزارش قدس آنلاین، حضرت خدیجه سلام‌الله علیهما، مادر حضرت زهرا سلام‌الله علیهما و نخستین بانویی است که به پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ایمان آورد و ثروتش را برای گسترش دین اسلام داد.

هم‌زمان با سالروز وفات این بانوی اسلام در دهم ماه مبارک رمضان، حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام در کربلا غرق ماتم شد و خادمان این آستان برای ایام وفات همسر وفادار پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، حرم‌های مطهر را با نصب پارچه‌های مزین به نام و القاب حضرت خدیجه سیاهپوش کردند و چراغ‌های سبز رنگ حرم به رنگ قرمز تغییر پیدا کرد.

همچنین مراسم عزاداری مادر حضرت زهرا سلام‌الله علیهما در حرم‌های مطهر برگزار شد و دسته‌های عزاداری در قسمت‌های مختلف حرم بر سر و صورت کوبیدند.

ام‌المؤمنین از القاب حضرت خدیجه است و در فضائل این بانوی اسلام همین بس که پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله بارها به همسرشان از خانه‌ای در بهشت بشارت می‌دادند که در آن سختی و رنجی نیست. حتی پس از وفات ایشان، زمانی که حضرت فاطمه سلام‌الله علیهما برای فوت مادرشان بی‌تابی می‌کردند، جبرئیل بر پیامبر اعظم صلی‌الله علیهما نازل شد و فرمودند: «به فاطمه (س) سلام برسان و بگو مادرت در بهشت خانه‌ای کنار آسیه، همسر فرعون و مریم، دختر عمران نشسته است.» هنگامی که فاطمه (س) این سخن را شنید، آرام گرفت و دیگر بی‌تابی نکرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.