رئیس جمهور السالوادور از بازداشت ۱۰ هزار نفر به اتهام عضویت در گروه‌های تبهکار به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش خشونت‌ها خبر داد.

بازداشت ۱۰ هزار نفر در السالوادور به اتهام عضویت در گروه‌های تبهکار

به گزارش قدس آنلاین، نایب بوکله‏‏، رئیس جمهور السالوادور، روز سه شنبه اعلام کرد این کشور بیش از ۱۰ هزار نفر را به اتهام عضویت در گروه‌های تبهکار به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش خشونت‌ها بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‏‏، بوکله در پایان ماه مارس پس از یک هفته خونین که به کشته شدن ۸۷ نفر در درگیری میان گروه‌های تبهکار منجر شد وضع فوق العاده اعلام کرد.

پس از آن پلیس و ارتش هزاران مظنون را بدون حکم، بازداشت کردند.

بوکله در توئیتر نوشت: ”۱۰۰۹۴ تروریست در ۱۷ روز بازداشت شدند. ما به جنگ با تبهکاران ادامه می‌دهیم. “ فقط در روز دوشنبه پلیس ۴۶۳ مظنون به عضویت در گروه‌های تبهکار را بازداشت کرد.

موج اخیر بازداشت‌ها در السالوادور که ده‌ها سال صحنه خشونت‌های ناشی از گروه‌های تبهکار قدرتمند بوده است بی سابقه است. به گفته مقامات‏، گروه‌های تبهکار در السالوادور حدود ۷۰ هزار نفر عضو دارند که حدود ۲۶ هزار نفر آن‌ها در حال حاضر زندانی هستند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر نوشت ”دولت آمریکا به حمایت از السالوادور برای کاهش گروه‌های تبهکار ادامه می‌دهد. ما از السالوادور می‌خواهیم از شهروندان خود حفاظت کند و همزمان از آزادی‌های مدنی‏، از جمله آزادی بیان، حفاظت کند. “

بوکله در واکنش به این اظهارات روز دوشنبه از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم حمایت از این کشور انتقاد کرد. بوکله خطاب به آمریکایی‌ها گفت ”شما فقط از تبهکاران و آزادی‌های مدنی آن‌ها حمایت می‌کنید. “

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.