رئیس جمهوری روسیه با بیان این که مذاکرات صلح با اوکراین به بن بست رسیده، ادعاهای غرب درباره رخدادهای بوچا را "جعلی" خواند.

پوتین: مذاکرات با اوکراین به بن بست رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: مذاکرات صلح با اوکراین به بن بست رسیده است و متعهد شد جنگ را ادامه دهد.

پوتین انکار کرد که ارتش روسیه به دلیل مشکلاتش مجبور به عقب‌نشینی از مناطق بزرگی از اوکراین، از جمله مناطق اطراف کی‌یف بوده است: «عملیات‌های ما در مناطق معین اوکراین در خدمت آن بوده است که نیروها را یکپارچه سازیم، خسارت‌هایی را(به اوکراینی‌ها) وارد کنیم و زیرساخت‌های نظامی را نابود سازیم.»

وی تصریح کرد: «هدف این بوده است که پیش‌شرط‌های یک عملیات فعال‌تر در منطقه دونباس را فراهم سازیم.»

پوتین در مورد طولانی شدن تهاجم نظامی به اوکراین گفت: سرعت را باید پایین آورد تا مانع تلفات بیشتر شد: «من اغلب می‌شنوم که سئوال می‌کنند: آیا سریع‌تر نمی‌شود؟ بله این امر امکان‌پذیر است، اما تشدید عملیات رزمی متأسفانه بر میزان تلفات اثر می‌گذارد.»

وی گفت: طرف اوکراینی از اجرای توافقات در مذاکرات استانبول سر باز می‌زند. عملیات ما طبق نقشه پیش می‌رود و تا تحقق اهداف اصلی ادامه دارد.

پوتین اوکراین را به عدم پایبندی به امتیازات قبلی متهم کرد و گفت موضع کی‌یف تغییری نکرده است.

وی به ادعای غرب درباره این که نیروهای روسیه مرتکب "کشتار غیرنظامیان غیرمسلح" در بوچا و دیگر شهرهای شمال اوکراین شده‌اند، اشاره و آن را با حملات آمریکا به شهرهایی مانند رقه در سوریه مقایسه کرد و گفت این اتهامات "جعلی" است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «علیه بشار اسد نیز اتهاماتی در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی مطرح می‌شد. ما با همین اطلاعات جعلی در مورد بوچا سر و کار داریم.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.