سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد از رشد ۶۶ درصدی صدور مجوزهای صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

رشد  ۶۶ درصدی صدور مجوزهای صنایع‌دستی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرکلالی اظهار کرد: در راستای چابک‌سازی امور صدور و تمدید مجوزهای صنایع‌دستی از سوی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به مشهد تفویض اختیار شده است.

وی ادامه داد: با اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای صنایع‌دستی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مصوب وزارتخانه متبوع و شناسایی افراد واقعی واجد شرایط بیش از هزار مجوز فعالیت در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی تمدید و صادر شده است.

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تصریح کرد: تعیین تکلیف و نظام‌مند کردن وضعیت مالکیت کارگاه‌های صنایع‌دستی، انجام  مکاتبات و برگزاری جلسات با اتحادیه‌های مربوطه صنایع‌دستی به منظور تشدید نظارت‌ بر کارگاه‌های صنایع‌دستی و راستی‌آزمایی کارگاه‌های صنایع‌دستی، تهیه فرم‌های بازدید و تکمیل آن‌ها توسط کارشناسان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی، بازدیدهای مختلف در سطح شهر به منظور شناسایی کارگاه‌های صنایع دستی فعال از جمله اقدامات انجام شده پس از تفویض اختیار امور صنایع‌دستی بر عهده اداره میراث فرهنگی شهرستان بوده است.

امیرکلالی اضافه کرد: کارگاه‌های ساخت شیشه فوتی و چلنگری که تاکنون به معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل هیچ گونه مراجعه‌ای نداشته‌، پس از تفویض اختیار توسط اداره مشهد شناسایی شده است.

 وی گفت: در مشهد بیش از ۲۵۰۰ مجوز فعالیت صنایع‌دستی در ۸۶ رشته صادر شده است که ۸ رشته از صنایع‌دستی به‌ صورت مستقیم با موضوع زیارت مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.