معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که با توجه به شرایط فعلی، فعلا بروز موج سهمگین کرونایی دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم، اگرچه که افزایش مختصری خواهیم داشت، گفت: متاسفانه تامین اجتماعی تا امروز حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها دارد و هنوز پرداخت نکرده است.

احتمال افزایش مختصر کرونا در اردیبهشت‌ / بدهی ۸۰۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعید کریمی درباره وضعیت کرونا و بیمارستان‌ها، گفت: از نظر کرونا شرایط بهتر شده است. البته به دلیل تعطیلات نوروزی و سفرها و دید و بازدیدهایی که انجام شد، میزان مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها مقداری بالا رفته است. به طوری که در روز ۲۹ اسفند ماه تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها، حدود ۱۰ هزار نفر بود، اما امروز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تا است و مقداری در مراجعات سرپایی افزایش داشته‌ایم.

فعلا بروز موج سهمگین کرونا پیش‌بینی نمی‌شود

وی افزود: در عین حال خوشبختانه میزان بستری خیلی افزایش جدی نداشته است. بستری موجود روی تخت‌های بیمارستانی، بستری در آی‌سی‌یو و میزان مرگ‌ومیر کاهش یافته است. زیرا از موج سهمگین اُمیکرون فاصله گرفته‌ایم. در عین حال باتوجه به شرایط فعلی، فعلا بروز موج سهمگین دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ اگرچه که افزایش مختصر را داریم. البته همه این موارد به شرطی است که سوش و گونه مهاجم دیگری نیاید. در این صورت طی دو سه ماه آینده و تا ابتدای تابستان، پیش‌بینی به این صورت است که به نظر می‌آید یک افزایش مختصری در اردیبهشت ماه داشته باشیم، اما طبق نظر کمیته علمی موج سهمگینی بعید است که رخ دهد.

کریمی با بیان اینکه بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت عدم بروز سوش جدید پیک دیگری فعلا نخواهیم داشت، اما افزایش مختصری را به دلیل عدم رعایت‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: این پیش‌بینی باتوجه به اطلاعاتی است که در حال حاضر در اختیار داریم و اگر شرایط تغییر نکند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند. زیرا بسیار موثر است و در عین حال پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

بدهی هشت ماهه تامین اجتماعی به بیمارستان‌های وزارت بهداشت

وی درباره وضعیت درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها نیز گفت: بحث درآمدی بیمارستان‌های در موج پنجم به شدت اُفت کرده بود. زیرا در آن موج اعمال الکتیو بیمارستان‌ها تعطیل شده بود. ما سعی کردیم در موج اُمیکرون شرایط بیمارستان‌ها را مدیریت کنیم. به هر حال قرار نیست به دلیل کرونا، همه خدمات بیمارستان برای کرونا باشد و بقیه خدمات تعطیل شود و مردم به دلیل بیماری‌های دیگر آسیب ببینند. در موج ششم شرایط را مدیریت کردیم و در عین حال که مبتلایان به کرونا به طور کامل  پذیرش شدند و ارائه خدمت برایشان انجام شد و در عین حال تخت، دارو و خدمات برای بیماران کرونایی وجود داشت، در عین حال اعمال و بستری‌های الکتیو و غیر اورژانس‌مان هم برقرار بود.

کریمی ادامه داد: البته از آنجایی که مردم مقداری از محیط بیمارستان در روزهای اوج کرونا می‌ترسیدند، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کماکان کاهش یافته است، اما به آن شدتی که در موج پنجم و قبل از آن وجود داشت، نیست و شرایط مقداری بهتر می‌شود. امیدواریم با افزایش تعرفه‌های پزشکی مقداری شرایط جبران شود. در عین حال از نظر بودجه‌ای هم شدیدا در مضیقه هستیم. عمده درآمد بیمارستان‌ها مربوط به درآمد اختصاصی است که بیمه‌ها باید بپردازند، اما متاسفانه تامین اجتماعی تا امروز حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها دارد و هنوز پرداخت نکرده است. یعنی حدود هفت تا هشت ماه است که پول بیمارستان‌ها را پرداخت نکرده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.