یک ذاکر و پیرغلام اهل بیت(ع) با اشاره به برکات چهارشنبه‌های امام رضایی، گفت: ایران مملکت حضرت(ع) است پس خوب آنکه ایشان را در درگاه خدا واسطه قرار دهیم و حاجات‌مان را طلب کنیم که به قول شاعر «شهنشهی که نوازد ز مهر آهو را/ کجا ز درگه لطفش کسی رود مأیوس!».

کجا ز درگه لطفش کسی رود مأیوس

به گزارش قدس آنلاین، در چهارشنبه‌ای امام رضایی و برای بررسی راه انس و عرض ارادت به محضر امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) با اکبر بازوبند، پیرغلام و ذاکر اهل بیت(ع) گفتگویی داشته ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌شود:

بازوبند درباره تاثیر پویش‌ چهارشنبه‌های امام رضایی بر تلطیف فضای جامعه و انس آن با حضرت ثامن الائمه(ع) حتی از راه دور، اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «کَلَامُکُمْ نُورٌ وَ أَمْرُکُمْ رُشْدٌ وَ وَصِیَّتُکُمُ التَّقْوَی وَ فِعلِکَم الخَیر، وَ عَادَتِکُم الاِحسان، وَ سَجیَّتِکُمُ الکَرَم» این یعنی ارتباط با حضرت شمس الشموس(ع) دور و نزدیک نمی‌شناسد، امام رضا(ع) هر جا که باشیم وقتی با خلوص صدای‌شان کنیم و با ایشان انس بگیریم، صدای ما را می‌شنوند.

این پیرغلام اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به بیت «غریب و خسته به درگاهت آمدم رحمی/ به جز ولای توام هیچ نیست دست‌آویز»، گفت: یکی از خادمان حضرت(ع) تعریف می‌کرد شیخ غلامرضای فقیه یزدی زمانی  وارد حرم شد، دست بر پنجره‌های ضریح انداخت و با حضرت(ع) حرف زد و بعد از مدتی از حرم بیرون رفت، من به دنبال ایشان رفتم و اصرار کردم دلیل ناراحتی‌اش را بگوید.

وی ادامه داد: فقیه یزدی به آن خادم آستان قدس گفته بود بیماری‌ای داشتم و برای شفا به حضرت(ع) متوسل شدم، امام رضا(ع) در پاسخ به من فرمودند: غلامرضا شفایت می‌دهم اما قیامت از من چیزی نخواه! من هم عرضه داشتم شفا نمی‌خواهم (شفاعت در قیامت را می‌خواهم). 
بازوبند با اشاره به جلوه‌های رافت و کرامت امام رضا(ع) در حق زائران، اضافه کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند: «هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم. هنگامی که کتاب‌ها (نامه اعمال) به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان و در هنگام عبور از صراط»؛ این‌ها جلوه رافت است که با یک زیارت مخلصانه نصیب زائر امام رضا(ع) می‌شود. 

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه ارتباط با امام رضا(ع) فرامکانی و از همه جا امکان‌پذیر است، گفت: در این ارتباط، خلوص نیت و ارتباط قلبی اهمیت بسیار دارد، لذا باید نیت‌مان را خالص کنیم و یقین داشته باشیم حضرت(ع) به ما پاسخ می‌دهند، این ارتباط و یقین، برکات و آثار بسیار دارد. 

وی تاکید کرد: خوب است از طریق پویش‌هایی همچون چهارشنبه‌های امام رضایی با این نیت و خلوص به حضرت(ع) عرض ارادت کنیم، و بدانیم حضور امام رضا(ع) و خواهر کریمه‌شان در ایران نعمت و برای ما افتخار است. ایران مملکت حضرت(ع) است پس خوب آنکه ایشان را در درگاه خدا واسطه قرار دهیم و حاجاتمان را طلب کنیم که به قول شاعر «شهنشهی که نوازد ز مهر آهو را/ کجا ز درگه لطفش کسی رود مأیوس!».

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.