فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین از پایش هوشمند جنگل های مازندران خبر داد.

جنگل های مازندران بصورت هوشمند پایش می شوند/ کمبود ۱۲ هزار جنگلبان در کشور

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رضا اکبری در رزمایش مشترک حفاظتی رمضان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اظهار کرد: در حال نصب دوربین های حفاظتی در عرصه های منابع طبیعی هستیم و در این راستا احداث مرکز مونیتورینگ ساری نیز صورت گرفت.
وی به فعالیت ۶ هزار جنگلبان در کشور اشاره و اضافه کرد: این میزان نیرو برای حفاظت و پاسداری از ۱۳۹ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور با استانداردهای جهانی همخوانی ندارد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از کمبود ۱۲ هزار جنگلبان خبر داد و گفت: برای حفاظت مطلوب از عرصه های منابع طبیعی حداقل باید ۳۰ هزار نیرو داشته باشیم.
سرهنگ اکبری با بیان اینکه تلاش می کنیم با هوشمندسازی، شکاف کمبود نیرو را پُر کنیم، افزود: حقوق پرداختی به جنگلبان ها اندک است و باید در این راستا مسئولین استانی و ملی کمک کنند.
وی یادآور شد: در راستای تقویت یگان های حفاظت، موتورسیکلت های گریل که مناسب گشت در عرصه های جنگلی است همین هفته در اختیار جنگلبانان مازندرانی قرار می گیرد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: طرح ضربتی رمضان با برنامه ریزی ملی و با هدف مقابله جدی با قاچاق چوب با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و با هماهنگی با مقامات قضایی در دست اجراست و کشفیات خوبی در این راستا اتفاق افتاد.
سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ناامن کردن فضای فعالیت مجرمان بصورت ماهیانه در سطح کشور اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.