۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: 794204

قیمت نفت به علت نگرانی دوباره در مورد عرضه نفت، پس از اینکه روسیه از بن‌بست مذاکرات صلح گفت، به ۱۰۶.۱۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پس از اینکه روسیه اعلام کرد، مذاکرات صلح به بن بست رسیده است، نگرانی در مورد عرضه نفت تشدید شد و قیمت نفت در معاملات بازارهای جهانی بیش از ۲ درصد افزایش یافت اما آمارهای اقتصادی ضعیف چین و ژاپن مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۵۱ سنت افزایش ۱۰۶.۱۵ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۱۷ سنت افزایش ۱۰۱.۷۷ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در روز گذشته بیش از ۶ درصد رشد قیمتی را ثبت کردند.

جفری هالری، تحلیلگر بازارهای نفتی با اشاره به اظهارات روسیه در مورد مذاکرات صلح و اتهام بایدن به روسیه برای نسل کشی، گفت: «روند کاهشی قیمت نفت محدود شده است.»

«این اظهارات تاکید دارند که تنش میان روسیه و اوکراین به این زودی ها از بین نمی‌رود.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه، اوکراین را مسئول به انحراف کشیدن مذاکرات صلح دانست و گفت که مسکو از آنچه که «عملیات ویژه» برای خلع سلاح همسایه‌اش می‌خواند، دست نمی‌کشد.

همچنین از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت، کاهش تولید نفت و میعانات گازی روسیه بوده است که به زیر ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید؛ این رقم، کمترین میزان از جولای ۲۰۲۰ است.

اوپک نیز هشدار داده است که جایگزینی احتمالی نفت روسیه غیرممکن است و اعلام کرده است که نفت بیشتری تولید نخواهد کرد.

با وجود افزایش قیمت، آمارهای ضعیف از سوی چین و ژاپن، مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت نفت در بازار شد.

واردات نفت خام چین نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است زیرا محدودیت‌های شدید برای کنترل کرونا بر تقاضا برای دومین واردکننده بزرگ نفت در جهان ضربه زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.