قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه سیزدهم آوریل ۲۰۲۲ (بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا، عکس اصلی صفحه نخست خود را همانگونه که پیش بینی می شد به تیراندازی صورت گرفته در متروی شهر نیویورک اختصاص داده است. فردی دیروز در متروی نیویورک دو بمب دستی حاوی ذرات سمی پرتاب و سپس شروع به تیراندازی های بی هدف کرده است که تاکنون به گفته نیویورک تایمز ۲۳ مجروح به همراه داشته است. این روزنامه همچنین تورم جدید در آمریکا را ۸.۵ درصد عنوان می کند و آن را سریعترین رشد تورم از سال ۱۹۸۱ به امروز دانسته است.

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه با انتشار عکسی از اورسلا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا از اعمال ششمین دور از بسته های تحریمی اتحادیه اروپا بر ضد روسیه خبر می دهد. این روزنامه می نویسد علاوه بر این تحریم ها، پلیس اتحادیه اروپا موسوم به یوروپل، عملیاتی با عنوان اسکار را آغاز کرده تا افراد روسی حاضر در فهرست سیاه دولت های غربی را در سراسر جهان مورد تعقیب و بازداشت قرار دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای می خواهد به این سوال پاسخ دهد که روسیه بهتر است ذخیره ارز یوروی خود را در میان تحریم ها در چه قسمت هایی هزینه کند؟

گِلوب اند مِیل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا در گزارشی به وضعیت نامشخص و خطرناک افرادی حکایت دارد که پیش از تحت کنترل قرار گرفتن افغانستان به دست طالبان، مسئول حفاظت از سفارتخانه کانادا در این کشور بوده اند. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تاکید کرده که روند خارج کردن این افراد از افغانستان کُند دنبال می شود چون طالبان این روند را دچار مشکل کرده است. این روزنامه همچنین به قتل دو نفر که به صورت اتفاقی توسط فردی در تورنتو انتخاب شده بودند خبر می دهد و می گوید در خانه این فرد ضرادخانه ای از سلاح کشف شده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی اعلام کرده است با وجود انتقادات از رویکرد کووید صفر این کشور به خاطر سخت گیری های بیش از حد، اما این رویه توسط چین ادامه خواهد یافت و این کشور تلاش می کند تا در زمینه اقتصادی سهل گیری بیشتری را نسبت به همه گیری کرونا از خود نشان دهد. این روزنامه همچنین بازدید جو بایدن از ژاپن در خردادماه برای شرکت در جلسه نشست سران چهار کشور ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند موسوم به چهارگانه را به رخ کشیدن نفوذ ایالات متحده در منطقه لقب داده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس با انتخاب عکس جسورانه در صفحه نخست خود، منزل بوریس جانسون در خیابان دانینگ لندن را محل ارتکاب جرم لقب داده است. این تصمیم ایندیپندنت بعد از آن گرفته شده که پلیس انگلستان به صورت رسمی بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، همسرش و ریشی سوناک وزیر خزانه داری را به دلیل زیر پا گذاشتن پروتکل های بهداشتی و برگزاری مهمانی در منزل نخست وزیر جریمه کرد. ایندیپندنت می گوید جانسون اولین نخست وزیر تاریخ بریتانیا است که در زمان حضور در قدرت مرتکب کاری خلاف قانون می شود.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به اوج گیری مجدد مبتلایان به کرونا در ژاپن و این بار درگیر شدن آن ها با زیر سویه موسوم به XE خبر می دهد. این روزنامه همچنین اعلام می کند که کشورهای اروپایی بعد از اعمال تحریم های خود علیه روسیه اکنون به فکر افزایش ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین هستند. این روزنامه همچنین خبر از بازدید احتمالی جو بایدن از ژاپن در خردادماه می دهد که اولین سفر وی به این کشور از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی فرمان تازه قوه قضاییه این رژیم برای برق کشی مناطق اشغالی در کرانه باختری رود اردن که اخیرا شاهد سکنی گزیدن یهودیان بوده است را بازتاب داده است. نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی این مناطق که در نواحی کرانه باختری رود اردن واقع شده را یهودیه و سامریه خطاب کرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به صحبت های اخیر بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهونیستی نیز پرداخته که در آن از لزوم ایجاد اتحاد منطقه ای برای مقابله با ایران سخن گفته است.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند در گزارشی به اوضاع بحرانی اقتصادی همسایه این کشور یعنی سری لانکا پرداخته است. دولت سری لانکا اعلام کرده که ۵۱ میلیارد دلار بدهی خارجی دارند و فعلا توان پرداخت این بدهی ها را دارا نمی باشند. این روزنامه همچنین میزان تورم هند را ۷ درصد اعلام رکده که باعث بالا رفتن قیمت مواد خوراکی در این کشور شده است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین از برداشته شدن مقررات سخت کرونایی برای ۴ میلیون و هشتصد هزار شهروند شانگهای خبر می دهد. بعد از دو هفته قرنطینه کامل این شهر به خاطر اوج گیری مجدد ویروس کرونا، این شهر ۲۶ میلیونی اکنون شاهد برداشته شدن مقررات رفت و آمد برای بخشی از جمعیت خود است که بیشتر در حومه این شهر و دیگر مناطق بی خطر زندگی می کنند. این افراد بعد از دو هفته برای اولین بار موفق به خروج از خانه هایشان شدند و برای اولین بار اعلام شد تعداد مبتلایان به کرونا در شانگهای کاهشی شده است.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارش خود از بحران اوکراین، تفاوت نظر روسای جمهور روسیه و آمریکا در خصوص وقایع در جریان این جنگ را جالب توجه ارزیابی کرده است. این روزنامه می گوید در حالی که ولادیمیر پوتین در تازه ترین نقل قول خود، جنگ اوکراین را شرافتمندانه لقب داده اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را نسل کشی خوانده است. لس آنجلس تایمز همچنین در گزارشی به بالا رفتن خطرناک فعالیت گروه های تبهکار در لس آنجلس اشاره می کند و تاکید دارد این گروه ها در حال رد زنی اهداف خود که افراد ثروتمند این شهر هستند برای سرقت گسترده و دیگر جرائم می باشند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.