حجت الاسلام راشد یزدی گفت: حادثه هتک حرمت حرم رضوی و شهادت ۲ تن از روحانیان در آنجا موجب شناسایی بیشتر مظلومیت روحانیت شد و مردم قدر روحانیت را بیشتر بدانند و مظلومیت این قشر را بیشتر درک کنند.

واقعه تروریستی حرم رضوی موجب شناسایی مظلومیت روحانیت شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی چهارشنبه شب در مراسم هفتمین روز عروج شهدای رمضان حرم مطهر رضوی در مدرسه عالی علمیه نواب که با حضور جمع کثیری از روحانیان، مسوولان شهری، شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد : ترور در اسلام مجوزی ندارد و این حادثه یک مجرم بیشتر ندارد و آن هم فرد قاتل است.

وی ادامه داد: اقشار مختلف نسبت به این حادثه ابراز انزجار کرده اند زیرا این شهیدان روحانی برای خدمت به مردم بسیار تلاش می‌کردند.

این سخنران گفت: دشمنان که با وقوع این رویداد بسیار خوشحال شده بودند اشتباه کردند زیرا آنها به دنبال نفاق بودند ولی این اتفاق باعث اتحاد بیشتر بین مردم و روحانیت شد.

راشد یزدی افزود: این داغ بر دل مردم سنگین آمده است زیرا هیچ کس انتظار نداشت در چنین مکان و زمانی این اتفاق رخ دهد

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم گفت:این دو شهید الگوهایی به تمام معنا برای همه روحانیان هستند که نقش تاریخی وراثت پیامبران را بر عهده دارند.

حجت الاسلام سید مصباح عاملی افزود: در این مراسم جمع شدیم تا اعلام کنیم راه این شهدا ادامه دارد و دشمن نمی‌تواند با شهید کردن چند تن از روحانیان آسیبی به اراده این قشر وارد کند و امشب نیز  ۲۰طلبه عمامه بر سر می‌گذارند که بگویند این راه ادامه دارد.

در پایان این مراسم بیانیه ای قرائت شد که در آن آمده است: بر روحانیت فرض است که راه این عزیزان را با همت و تدبیر به سر انجام برساند و مسیر خدمت رسانی به محرومان ادامه یابد.

"این حادثه تلخ را نباید یک اتفاق کور که توسط یک فرد تکفیری رخ داد قلمداد کرد و باید با بررسی ابعاد مختلف از وقوع مجدد آن جلوگیری شود.

در انتهای بیانیه آمده است: وحدت میان جوامع اسلامی یک اصل است لیکن از مسوولان خواسته می‌شود با کنترل مبادی ورودی مرزهای کشور راه را بر ورود عناصر سفاک ببندند.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد که هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بودند.

حجت الاسلام اصلانی در همان روز حادثه به درجه رفیع شهادت نایل شد و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایداری رسید و بهتر شد و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت اما حجت‌الاسلام دارایی یکی دیگر از روحانیان مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.