۴۵ درصد از دیدارهای استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده است.

علاقه خاص فرهاد مجیدی به یک ضیافت کار دستش داد؛ ۴۵ درصدِ خطرناک

به گزارش قدس آنلاین،تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران پس از تساوی صفر بر صفر در ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر چهار مقابل نساجی مغلوب شد تا حذفی نسبتا زودهنگام با این فصل از مسابقات داشته باشد.

این یازدهمین بازی استقلال در سه فصل اخیر جام حذفی بود که با هدایت فرهاد مجیدی به انجام رسید. نتیجه کار هشت برد و سه باخت بوده است. سه باختی که آبی‌ها را از رسیدن به قهرمانی در سه دوره اخیر باز نگه داشته است. به جز شکست مقابل تراکتور، ۲ باخت بعدی برابر فولاد و نساجی، در ضربات پنالتی به دست آمده تا به نوعی ضیافت پنالتی‌ها برای مجیدی خوش‌یمن نباشد.

البته که مجیدی بیش از این‌ها کار تیم‌هایش به ضیافت حساس و پراسترس پنالتی‌ها کشیده است. آنها پنج مرتبه در ۱۱ بازی برگزار شده نتوانسته‌اند در جریان بازی، مسابقه را تمام کنند و ضربات پنالتی حکمفرما بوده است. سه پیروزی و ۲ باخت در این مدت به ثمر نشسته و تیم‌های پرسپولیس(۲بار) و نود ارومیه تیم‌هایی بوده‌اند که در این مسیر از آبی‌ها شکست خورده‌اند.

استقلال در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸، بازی با پرسپولیس در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام رسید. در پنالتی‌ها اما استقلال با نتیجه چهار بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی بازی فینال شد. سید حسین حسینی در درون دروازه آبی‌ها قرار داشت و یک پنالتی را مهار کرد. پنالتی اوساگونا هم به اوت زده شد.

فصل بعدی بازهم سرخابی‌ها کارشان به ضربات پنالتی رسید. در ۱۲۰ دقیقه شاهد به ثمر رسیدن گلی نبودیم و در ضیافت پنالتی‌ها برتری ۴-۳ از آن آبی‌پوشان شد. حسینی یک مرتبه دیگر موفق به گرفتن یک پنالتی شد. در این فصل یک مرتبه دیگر استقلال نتوانست در ۱۲۰ دقیقه کار را تمام کند و بازی فینال مقابل فولاد را در پنالتی‌ها برگزار کرد. جایی که تیم جواد نکونام موفق شد با حساب چهار بر ۲ حریفش را مغلوب کند. رشید مظاهری در درون دروازه استقلال بود و یک بار موفق به مهار توپ شد.

علاقه خاص فرهاد مجیدی به یک ضیافت کار دستش داد؛ ۴۵ درصدِ خطرناک

سرانجام نوبت به فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رسید. ضربات پنالتی با نود ارومیه به برتری استقلال منجر شد. بازی در ۱۲۰ دقیقه یک بر یک به اتمام رسید و در پنالتی‌ها پیروزی چهار بر ۲ نصیب تیم فرهاد مجیدی شد. بازی یک چهارم نهایی اما تقابل به تقابل با نساجی مربوط می‌شد. تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه و باخت پنج بر چهار در ضربات پنالتی که حکم به حذف تیم پرطرفدار پایتخت‌نشین داد.  علیرضا رضایی در هر ۲ بازی استقلال در این فصل که به ضربات پنالتی کشیده شد در درون دروازه آبی‌ها ایستاد. او مقابل نود ارومیه یک پنالتی را مهار کرد اما در جدال با نساجی در این امر ناکام بود.

تا به اینجای کار ۴۵ درصد از مسابقات استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در جام حذفی، در جریان بازی به اتمام نرسیده و این اصلا برای تیمی مانند استقلال اتفاق خوبی نیست. حضور در ضربات پنالتی شرایط را کاملا ۵۰-۵۰ خواهد کرد و ممکن است هر اتفاقی در این ضربات سرنوشت‌ساز به وقوع بپیوندد. خرده گرفتن به گلرها شاید پیش پا افتاده‌ترین کار ممکن باشد. تیم‌های فرهاد باید بدانند رقبا در تقابل با آنها اکثرا دل به ضربات پنالتی دوخته‌اند و آنها نباید اینقدر ساده به خواسته آنها جامه عمل بپوشانند.

علاقه خاص فرهاد مجیدی به یک ضیافت کار دستش داد؛ ۴۵ درصدِ خطرناک

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.