وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با اسماعیل هنیه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد و گفت: این رژیم ضعیف‌تر از آن شده که در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین تاب آورد.

رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده که در برابر مقاومت فلسطین تاب آورد

به گزارش قدس آنلاین، در پی تعرض امروز (جمعه) ۲۶ فروردین ماه صهیونیست‌ها به اماکن مقدس فلسطین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی، صبح امروز (جمعه)، به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده و تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی را مجروح و آن‌ها را دستگیر کردند. در آخرین آمار منتشر شده تا این لحظه ۱۵۲ نفر زخمی و ۴۰۰ فلسطینی هم در این درگیری ها دستگیر شده اند.

پیش از این نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تعرض صهیونیست‌ها به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد و نسبت به تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران هشدار داد.

* محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنچه در مسجد الاقصی به وقوع پیوست، نشان دهنده زنده و بالنده بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی صهیونیست‌ها است، یادآور شد: بی تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف القدس را آفریدند، تاب آورد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این گفت‌وگو با ذکر این نکته که امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد.

* حمایت از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف

وی همچنین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان بر استمرار رایزنی و تماس‌های دیپلماتیک خود با وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی برای محکومیت و توقف اقدامات غاصبانه رژیم اشغالگر قدس تاکید و اقدام رژیم صهیونیستی در تعرض به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را از جمله آثار ناشایست عادی سازی روابط اندک کشورهای عربی - اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل خواند و گفت: باید از ملتی که قهرمانانه از کرامت و عزت امت اسلامی دفاع می‌کنند حمایت کرد و نه از غاصبان قدس شریف و سرزمین مادری ملت فلسطین.

* قدردانی هنیه از حمایت های ایران

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود، ملت و مقاومت فلسطین به ملت ایران، امام خامنه‌ای و رئیس جمهور، جنایات اخیر در مسجد الاقصی را تشریح و تاکید کرد که فلسطین امروز در برابر دو گزینه پذیرش یهودی سازی مسجد الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با قدرت  و تقدیم شهیدان، راه مقاومت را برگزیده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان مقدس آزادی فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی، خواستار افزایش رایزنی های دیپلماتیک در سطح کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با افزایش تنش آفرینی و تجاوزات از سوی رژیم صهیونیستی، ده‌ها فلسطینی به شهادت و صدها تن زخمی شدند.

گفتنی است تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی واکنش هایی را به همراه داشته است. حماس، جهاد اسلامی، چین، اردن و ترکیه نیز به این تعرض واکنش نشان دادند. وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز پیش از این در اظهاراتی تأکید کرد: «حمله‌ای که امروز علیه مسجد الاقصی رخ داد، یک جنایت صهیونیستی است. ملت ما آماده جانفشانی در راه [مسجد الاقصی] است. ده‌ها هزار نمازگزار به مسجد الاقصی می‌روند تا پیامی قوی مبنی بر آمادگی برای فداکاری و حفظ هویت مخابره کنند».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم اعلام کرد: «این ما ملت فلسطین و امت اسلامی هستیم که تصمیم می‌گیریم و تصمیم ما این است که به هر بهایی که شده، از مسجد الاقصی شریف دفاع و محافظت کنیم».

وزارت خارجه چین هم ضمن ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامیان در پی تشدید درگیری ها، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.