۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 794621

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان هویت‌بخشی به ورزش است که در این زمینه تشکیل باشگاه هواداران در تمامی رشته‌ها زمینه هویت‌بخشی به ورزش را رقم می‌زند که به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وزیر ورزش: از کادر فنی تیم ملی حمایت می‌کنم

سید حمید سجادی در حاشیه سفر به اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان خاستگاه قهرمانان در ورزش قهرمانی و همگانی کشور توانسته سیاست‌های درستی را در این زمینه داشته باشد که این موضوع باید مورد توجه مسئولان ورزشی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که پروژه‌های ارزشمندی در استان در حال اجراست گفت: پیست دو و میدانی و مجموعه بزرگ ورزشی علی دایی از اهم پروژه‌هایی است که با بازسازی و احیای این مجموعه درصدد رفع نواقصات آن هستیم تا با هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه این پروژه‌ها در اسرع وقت به اتمام برسد.

سجادی تصریح کرد: حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای اغناسازی ورزش کشور و حرکت تخصصی‌محور در این زمینه اولویت اساسی ماست که باید هم‌اکنون که با حمایت‌های لازم و اساسی و فرهنگ‌سازی‌های مناسب مسابقات باشگاهی را در سطح کشور توسعه بخشیم و با هویت‌بخشی به ورزش در هر جایگاه و رشته حمایت‌های همه‌جانبه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان هویت‌بخشی به ورزش است که در این زمینه تشکیل باشگاه هواداران در تمامی رشته‌ها زمینه هویت‌بخشی به ورزش را رقم می‌زند که به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

سجادی افزود: سیاست‌های وزارت ورزش با حمایت قاطعانه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی و کادر فنی قوی می‌تواند حضور موفق تیم ملی فوتبال را در جام جهانی پیش رو رقم بزند که به همین منظور نیز باید برنامه‌ریزی‌های اساسی در سطح کشور وجود داشته باشد و برای استعدادیابی و پرورش نیروهای مستعد نیز اقدامات اساسی انجام یابد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: توسعه ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و ورزش جانبازان نیز با تخصیص بخشی از اعتبارات در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور درصدد هستیم با تامین اعتبارات لازم و مورد نیاز برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد بهره‌برداری از آن تا پایان سال آینده در سطح استان خواهیم بود.

سجادی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه به حوزه ورزش و جوانان دارد و به همین منظور در بودجه دولتی و مجلس نیز در سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی را برای ورزش در نظر گرفته و ۰.۲۷ از مالیات برارزش فروده توسعه ورزش نیز برای پیشرفت ورزش در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد سهم جوانان و مابقی در رشته‌های مختلف ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مسابقات لیگ کشوری می‌تواند جایگزینی مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور باشد که اثرات بسیار مثبتی در راه‌اندازی مسابقات لیگ کشوری دارد و ما در حال حاضر با رونق مسابقات باشگاهی حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.