آلمان به شهروندان خود توصیه کرد که در صورت تحریم گاز طبیعی روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین، تا جایی که می‌توانند دوش آب گرم نگیرند.

آلمان از شهروندان خود خواست تا دوش آب گرم نگیرند!

به گزارش قدس آنلاین، کلاوس مولر، رئیس آژانس فدرال آلمان در مصاحبه‌ای خطاب به مردم با اشاره به وخامت وضع انرژی پس از تحریم گاز روسیه، گفت: «شما باید از خود سوال بکنید که آیا نیازی به دوش گرفتن با آب گرم در هفت روز هفته است؟»

به گزارش راشاتودی، مولر در مصاحبه خود همچنین گفت که اگر آلمان واردات گاز از روسیه را قطع کند، ذخیر گاز آن‌ها تا پایان تابستان و نهایتا تا اوایل پاییز پایان خواهد یافت و سپس همه ذخایر این کشور تمام میشود و برلین چنین شرایطی را دوست ندارد.

چندی پیش، مارگارت وستاگر، یکی از مسولین کمیسیون اروپا، در صحبت‌های مشابه مولر از شهروندان ساکن در کشورهای اتحادیه اروپا خواسته بود تا دفعات حمام رفتن خود و نوجوانان خود را کنترل کنند.

در بحبوحه فشار فزاینده بر اتحادیه اروپا برای اضافه کردن بخش انرژی روسیه در لیست تحریم ها، آلمان ماه گذشته طرحی اضطراری را برای مدیریت عرضه گاز در این کشور آغاز کرد که ممکن است منجر به چیره بندی انرژی و اولویت بندی آن به خانواده‌ها و زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان شود.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ از ماه اوت را تصویب کرد. آلمان تلاش‌های خود را برای کاهش صادرات روسیه افزایش داده است، اما برلین می‌گوید که پایان دادن به اتکای خود به انرژی روسیه ممکن است تا تابستان ۲۰۲۴ طول بکشد.

نفت روسیه در حال حاضر ۲۵ درصد از واردات آلمان را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با ۳۵ درصد در اوایل فوریه کاهش یافته است. واردات گاز نیز از ۵۵ درصد قبلی به ۴۰ درصد کاهش یافته است. واردات زغال سنگ سخت روسیه به نصف کاهش یافته و به ۲۵ درصد رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.