ابعاد رکود بازار مسکن در فروردین به دلیل همزمانی با ایام ماه رمضان عمیق‌تر از سال‌های گذشته شده است. واسطه‌های ملکی اگرچه انتظار رونق در بازار مسکن فروردین را با توجه به نیمه تعطیل بودن این ماه ندارند؛ اما در عین حال از شدت رکود در سال جاری قدری متحیر هستند.

رکود سنتی بازار مسکن همزمان با ایام ماه رمضان
به گزارش قدس آنلاین، ابعاد رکود بازار مسکن در فروردین به دلیل همزمانی با ایام ماه رمضان عمیق‌تر از سال‌های گذشته شده است. واسطه‌های ملکی اگرچه انتظار رونق در بازار مسکن فروردین را با توجه به نیمه تعطیل بودن این ماه ندارند؛ اما در عین حال از شدت رکود در سال جاری قدری متحیر هستند. برخی از واسطه‌های فعال در محله‌های مصرفی می‌گویند روزانه حتی یک تماس برای بازدید از آگهی‌های ثبت شده در موتورهای جست‌وجوی پرمراجعه ندارند و این در حالی است که پارسال همین موقع با وجود شیوع بیشتر کرونا، حداقل تماس‌های بیشتری با آگهی‌دهندگان ملکی صورت می‌گرفت؛ اما امسال حتی تماس‌ها نیز بسیار محدود شده است. البته به نظر می‌رسد عمق رکود صرفا به دلیل همزمانی ماه نیمه تعطیل فروردین با ایام ماه رمضان بیشتر شده و نمی‌تواند نشان‌دهنده انصراف از خرید از سوی معامله‌گران باشد.

واسطه‌های ملکی در عین حال دلیل دیگری را هم برای افزایش رکود در بازار معاملات مسکن ذکر می‌کنند و آن انصراف برخی از فروشنده‌های بازار از فروش و کاهش تعداد فایل‌های مرغوب موجود در بازار است.

در واقع دنباله طبیعی خداحافظی موقت فروشنده‌ها با بازار مسکن، خروج متقاضیان خرید از این بازار است، چراکه آنها پس از مدت زمان کوتاهی درمی‌یابند تعداد فایل‌های مرغوب فروشی کم شده و انتخاب برای خرید به مراتب سخت‌تر شده است.

بنابراین ترجیح می‌دهند بازار مسکن را موقتا ترک کنند و جست‌وجوی جدی‌تر را به زمانی موکول می‌کنند که از طریق رهگیری سایت‌های عرضه آگهی‌های ملکی و با مشاهده افزایش فایل‌های فروش، متوجه آشتی فروشنده‌ها با بازار مسکن می‌شوند.

7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.