قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه هجدهم آوریل ۲۰۲۲ (بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی، رد کردن پیشنهاد تسلیم شدن شهر ماریوپل از اوکراین به نیروهای روسیه را بازتاب داده و بر همین اساس پیش بینی می کند در روزهای آینده شاهد افزایش حملات روسیه به این شهر باشیم. این روزنامه می گوید هر دو جبهه روس و اوکراین مشغول تجدید قوا برای دور تازه ای از درگیری ها در شرق اوکراین هستند. وال استریت ژورنال همچنین از برگزاری اولین مراسم توسط اتحادیه یهودیان در یک کشور عربی بعد از سال  ۱۹۴۸ خبر می دهد، یعنی جایی که مراسم عید پِسَح در دوبی برگزار شد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی به انتقاد شدید از بریتانیا و سیاست های ضد پناهجویی این کشور می پردازد. بعد از اینکه بریتانیا اعلام کرد بسیاری از پناهجویانی که به خاک این کشور رسیده اند را به کشور آفریقایی روآندا خواهد فرستاد، روزنامه گلوبال تایمز می گوید سیاست های بریتانیا در قبال شعله ور نگه داشتن جنگ اوکراین و از طرف دیگر سیاست های اخراج پناهجویان، ریاکارانه بودن سیاست های این کشور را ثابت می کند. این روزنامه همچنین با مقایسه آمریکا با جادوگر شرور داستان های هری پاتر، ایالات متحده را «وُلدمورت نظم جهانی» لقب داد.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به حضور نیروهای نظامی اوکراین در کلیسایی در کیف برای برگزاری مراسم دینی عید پاک اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای معتقد است گسترش فقر در مناطق روستایی فرانسه، شانس مارین لوپن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بالا برده است. فایننشیال تایمز همچنین در خارج کردن گسترده کارگران پر تجربه از شرکت ها و کارخانجات را باعث به وجود آمدن معضلی به نام فاصله مهارتی می داند.

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه با اختصاص عکس اصلی صفحه نخست خود به آنتون سیلوآنوف وزیر اقتصاد روسیه به نگرانی های این کشور در خصوص بالا رفتن چشمگیر هزینه های ساخت و تکمیل پروژه های ملی در روسیه می پردازد. این روزنامه می گوید روسیه نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد شاهد افزایش هزینه ها برای تکمیل پروژه های زیربنایی خود است که با توجه به شرایط بحرانی کنونی تحریم های غرب بر علیه این کشور کار دشواری در پیش خواهند داشت. این روزنامه همچنین در گزارشی می گوید اروپایی ها که می خواهند قید گاز روسیه را بزنند، به این زودی نباید منتظر رسیدن گاز ترکمنستان به کشورهایشان باشند.

جروزالم پست

روزنامه جرزوالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در مقاله ای دلایل این رژیم برای خارج نکردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست گروه های تروریستی را ذکر می کند! این روزنامه همچنین اعلام می کند بعد از مقاومت فلسطینیان در مناطق حرم شریف قدس، دولت رژیم صهیونیستی به نیروهایش آزادی عمل کامل برای مقابله با آن ها را داده است. جروزالم پست همچنین اعلام می کند همزمانی مراسمات عید پاک مسیحیان، یکشنبه نخل ارتدوکس ها و ماه رمضان مسلمانان در بیت المقدس، کار را برای ادامه کنترل امنیتی نیروهای رژیم صهیونیستی در این شهر دشوار کرده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به برقرای مذاکرات بین دولت روسیه و فرمانداران محلی شهر نمورو ژاپن در نزدیکی مرزهای دو کشور می پردازد تا روسیه بتواند از منبع سرشار ماهیگیری این منطقه برای جبران بخشی از صنعت غذایی دریایی خود استفاده کند. این روزنامه همچنین خبر از خروج احتمالی چندین تُن از ضایعات اتمی ژاپن به خارج از این کشور برای معدوم سازی خبر می دهد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی به آرام شدن جو منطقه جهانگیرپوری در دهلی پایتخت این کشور می پردازد که روز گذشته بعد از درگیری دو گروه از پیروان باورهای مختلف دینی، شامل زخمی شدن تعدادی و دستگیری ۲۳ تن بوده است. این روزنامه همچنین به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هند پرداخته و می گوید در مدت دو هفته گذشته تعداد زنجیره مبتلایان به کووید ۱۹ در پایتخت هند ۵۰۰ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین دانشجویان هندی مقیم اوکراین که نمی تواند در این کشور باقی بمانند از دولت هند درخواست کرده اند که بتوانند تحصیل خود را در هند به پایان برسانند.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود از بحران اوکراین، سقوط شهر ماریوپل و تصرف آن توسط نیروهای روس را اتفاقی نزدیک ارزیابی می کند. این روزنامه همچنین به تلاش های اعضای محافظه کار کنگره امریکا برای نفوذ در کنترل کتابخانه های این کشور و اعمال سیاست های سانسور و خارج کردن کتاب های خاص خبر می دهد. واشنگتن پست همچنین بعد از پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید کامل توئیتر، در مقاله ای در کنترل گرفته شدن شبکه ای اجتماعی مانند توئیتر توسط یک فرد را خطرناک لقب می دهد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین به پیشرفت های صورت گرفته شده در روش «کووید صفر» این کشور در کنترل همه گیری ویروس کرونا در شانگهای پرداخته است. این روزنامه می گوید نتایج تست پی سی آر گروه های خطرناک در شانگهای افزایش مبتلایان به کووید کمی را نشان می دهد اما همچنان تعداد مبتلایان روزانه این شهر بالاست که این نشان می دهد مبارزه پویای کووید صفر که توسط مقامات چین صورت گرفته شاهد پیشرفت بوده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در پرونده ای به بررسی دقیق دیدگاه های مارین لوپن یکی از دو نامزد حاضر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مورد سیاست های خارجی این کشور می پردازد. این روزنامه در پرونده خود با عنوان «جهان در نظر مارین لوپن» و با انتشار عکس هایی از ترامپ، پوتین، بشار اسد و ویکتور اوربان، نظرات لوپن در خصوص برخی از مسائل مانند رابطه نزدیک با روسیه، دولت غیر لیبرال مجارستان و دیگر دغدغه های لیبرالیست های فرانسه پیرامون لوپن را مورد واکاوی قرار می دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.