دیپلمات‌ها می‌گویند آمریکا و کره جنوبی بر ضرورت یک واکنش قوی به آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ به توافق رسیده و اکنون آماده گفت‌وگو هستند.

واشنگتن و سئول از کره شمالی خواستند به میز مذاکرات بازگردد

به گزارش قدس آنلاین، سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا پس از ورود به سئول با مقامات کره جنوبی، از جمله نو کیو دوک، نماینده هسته‌ای کره جنوبی، دیدار کرد.

کیم پس از دیدار با همتای کره جنوبی خودش از توافق بر ضرورت یک واکنش قاطع به رفتارهای بی ثبات کننده کره شمالی خبر داد و گفت: ما بر ضرورت حفظ بازدارندگی مشترک و قوی در شبه جزیره کره نیز به توافق رسیدیم. درهای دیپلماسی به روی کره شمالی باز و آمریکا برای دیدار با مقامات این کشور بدون پیش شرط و در هر مکانی آماده است.

وی نگرانی‌های آمریکا را به اشتراک گذاشته و گفت: کره شمالی ممکن است به انجام فعالیت‌هایی که موجب تنش در منطقه می‌شود، ادامه دهد. این کشور باید به مذاکرات برگردد.

این گفت‌وگوها یک روز پس از آن صورت گرفته که کره شمالی در سیزدهمین دور آزمایش‌های تسلیحاتی خود نوع جدیدی از موشک را پرتاب کرد. کارشناسان می‌گویند کره شمالی قصد دارد زرادخانه تسلیحاتی خودش را تقویت کرده و تحریم‌ها را دور بزند.

در این آزمایش تسلیحاتی مانند موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش شد که می‌تواند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهد. اینکه کره شمالی ممکن است به زودی یک آزمایش اتمی را با هدف تقویت توان نظامی خود انجام دهد، یکی دیگر از نگرانی‌های واشنگتن و سئول است.

ماه گذشته، کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که قادر به رسیدن به قاره آمریکا بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.