کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دما، امروز و فردا در استان ادامه دارد و از روز چهارشنه با خروج این سامانه روند افزایش دما آغاز می‌شود.

 روند کاهش دمای هوا تا روز چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده  افزود: طی۲۴ ساعت گذشته سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان فعال بود که بیشترین میزان بارش در مناطق شمالی استان رخ داد به طوری که بیشترین مقدار بارش از قوچان با ۱۴.۱ میلیمتر گزارش شد.

وی ادامه داد: همچنین در شهر مشهد نیز میزان بارش‌ها متفاوت بود به گونه ای که بیشترین مقدار بارش در شهرک امام با ۷.۲ میلمتر و در ایستگاه فرودگاهی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۵.۵ میلیمتر، ثبت و گزارش شد. از سوی دیگر فعالیت این سامانه همراه با وزش باد شدید همراه شد و بیشترین میزان وزش باد از بردسکن با ۷۹ کیلومتر در ساعت به ثبت برسد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه بارشی در خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم بارش این سیستم، عصر امروز تا عصر فردا سه‌شنبه به خصوص در مناطق غربی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز استان به صورت رگباری و با احتمال رعد وبرق و بارش تگرگ رخ دهد که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

آهنگرزاده افزود: این سامانه ناپایدار در ساعات شبانگاهی در مسیرهای سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی با تشکیل مه و کاهش میدان دید همراه می‌شود و از بعداز ظهر فردا  از مناطق غربی استان از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

وی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر مشهد بین ۹ و ۲۱ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: پیش بینی می شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات به ۱۳ درجه بالای صفر برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت، قوچان با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و مه ولات با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی به ثبت رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.