معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سه گروه شامل افراد دارای علایم کرونا، آنها که واکسیناسیون کامل ندارند و افراد مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای، از حضور در آیین‌های جمعی شب قدر پرهیز و در خانه شب‌زنده‌داری کنند.

سه گروه برای حفظ سلامت خود، شبهای قدر در خانه بمانند

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید کساییان ابراز داشت: حضور در آیین شبهای قدر بهتر است با اولویت دادن به سلامت فردی و اجتماعی در کنار بهره مندی از برکات معنوی این آیین همراه باشد.

وی با یادآوری اینکه سه گروه باید از حضور در آیین های جمعی شب قدر خودداری کنند، افزود: افراد دارای علایمی مانند تب و سرفه و علامت های مشکوک به کرونا، به منظور رعایت سلامت دیگر شرکت‌کنندگان در آیین قدر، از حضور در آیین های مساجد و مکانهای مذهبی خودداری کنند.

کساییان بیان کرد: دسته دومی که باید از حضور در آیین شب قدر به صورت جمعی خودداری کنند شهروندانی هستند که واکسیناسیون کرونای خود را کامل نکرده اند. زیرا آنانی که دو دز واکسن کرونا تزریق نکردند ممکن است آلودگی آنها بدون علایم باشد و باعث سرایت ویروس و آلودگی دیگران شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد: افراد پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماریهای زمینه ای تا جای ممکن از حضور در آیین های شب قدر به صورت جمعی در اماکن پرهیز کنند.

وی گفت: این دسته افراد حتی اگر سه نوبت واکسیناسیون خود را کامل کرده باشند، به دلیل قرارگرفتن در کنار گروه دوم، یعنی آنانی که واکسیناسیون کامل ندارند، ممکن است تحت ویروس و خطر ابتلا قرار بگیرند.

کساییان توصیه کرد: این سه گروه با اولویت دادن به سلامتی خود، شبهای قدر در خانه بمانند و از برنامه های تلویزیون و رادیو برای فیض بردن از آیین های شبهای قدر بهره مند شوند.

وی یادآور شد: شهروندانی که در آیین شبهای قدر حضور می یابند نیز حتما ماسک بزنند و از وسایل شخصی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.