رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به الزامات بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی کرونا گفت: ۱۸ شهر واکسن توسط شهرداری راه اندازی شده است.

الزامات بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی کرونا/ راه اندازی ۱۸ شهر واکسن توسط شهرداری تهران

به گزارش قدس آنلاین، وبینار الزامات بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی کرونا با هدف بررسی موضوع و ارائه راهکارهایی در این زمینه، در محل مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

 علی نصیری رئیس سازمان در این نشست گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته از سوی شهرداری تهران ارائه داد و یادآور شد: اهم اقدامات شهرداری و ستاد مدیریت بحران کرونای تهران زمانی شروع شد که شاهد طغیان ویروس بودیم.

 وی افزود: شهرداری تهران در قالب پویش تهران دوباره جان می‌گیرد، ۱۸ شهرواکسن، ۲۰ تیم سیار، ۲۲ دستگاه اتوبوس زندگی،۲۲ مرکز در ایستگاه های مترو ، مراکز واکسن در مساجد و مرکز تماس سامانه ۱۳۷ برای افراد توانیاب را راه‌اندازی کرد، که در نتیجه این اقدامات، دسترسی به واکسن افزایش یافت و خدمت‌رسانی به شهروندان سرعت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت حضور دانش‌آموزان در مدارس بعد از دو سال از وقوع پاندمی بر لزوم توجه به تمهیدات بهداشتی و مدیریتی لازم در مدارس تاکید کرد و گفت: تشکیل کمیته سلامت، توجه به برنامه‌های آموزش سلامت و بهداشت فردی دانش‌آموزان،پایش ومراقبت از سلامت دانش‌آموزان، آموزش نیروهای خدماتی به منظور اجرای برنامه مدون بهداشتی و پیگیری و تاکید بر واکسیناسیون کامل همه عوامل بخشی از اصول پایه برای بازگشایی مدارس در ایران است.

وی با بیان این که تصور پایان کرونا، تصور دقیقی نیست ، بر لزوم غربالگری و مراقبت در مدارس تاکید کرد و از آموزش لازم برای متعهد بودن والدین به نفرستادن فرزند دارای علائم بیماری به مدرسه، انجام اقدامات لازم و جداسازی افراد دارای علائم توسط مراقبین سلامت مدرسه، اجرای برنامه غربالگری ورود احتمالی کارکنان و دانش‌آموزان مشکوک به بیماری ، ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه‌های مراقبت از کرونا توسط مدرسه و لزوم استفاده از ماسک برای همه افراد به عنوان بخشی از اقدامات لازم در این زمینه نام برد.

در ادامه این نشست، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به بررسی تاثیرات مختلف پاندمی بر سیستم آموزش پرداخت و گزارشی از نقاط قوت و ضعف آن ارائه داد.

 به گفته وی تقویت نظام آموزش مجازی، افزایش استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد فرصت های آموزشی تازه بخشی از اثرات مثبتی بود که در زمان پاندمی به دست آمد و کاهش یادگیری،افت تحصیلی، کم تحرکی و انزواطلبی هم بخشی از پیامدهای منفی آن بود.

در ادامه این نشست دکتر فرشید رضایی مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نیز به بررسی تاثیر واکسیناسیون بر کاهش ابتلا به کرونا پرداخت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.