امارات از شرکت در رژه مشترک هواپیمایی با رژیم صهیونیستی که قرار بود در پنجم ماه می(۱۵ اردیبهشت) به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد اعلام تأسیس این رژیم در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، انصراف داد.

انصراف امارات از شرکت در رژه هوایی مشترک با رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه صهیونیستی "اسرائیل امروز"امروز با درج این خبر فاش کرد: سندیکای خلبانان اسرائیلی روز سه شنبه دو نامه از خطوط هوایی الاتحاد پرواز(هواپیمایی ملی امارات متحده عربی) و  ایرویز ابوظبی مبنی بر انصراف از شرکت در این برنامه دریافت کرده است.

این دو شرکت هنوز به صورت رسمی هیچ بیانیه ای در این زمینه نداده اند.

تارنمای خبری الخلیج الجدید به نقل از روزنامه "اسراییل امروز" نوشت: انصراف این دو شرکت از مشارکت در این نمایشگاه هوایی درپی بالاگرفتن تنشها در شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی صورت گرفته است.

امارات روز سه شنبه "امیر هایک"، سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی را برای اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران  بیت المقدس و مسجد الاقصی، فرا خواند.

این اولین اقدام امارات از این دست از زمان عادی سازی روابط با این رژیم و تبادل سفیر در سال ۲۰۲۰ است،

گروه های مختلف فلسطینی اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم اشاغلگر قدس را خیانت به آرمان فلسطین دانسته و آن را به شدت محکوم کرده بودند.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ریم الهاشمی» وزیر دولت در امور همکاری‌های بین‌المللی، با احضار «هایک» مراتب اعتراض شدید دولت امارات و محکومیت وقایع بیت‌المقدس و مسجد الاقصی را به او ابلاغ کرده است».

وی همچنین بر حق و ضرورت ایفای نقش اردن در مراقبت از اماکن مقدس و موقوفات مطابق با قوانین بین‌المللی و شرایط تاریخی موجود و عدم تعرض به حیطه اختیارات اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجد الاقصی تاکید کرد.

سرکوب شدید فلسطینیان از ابتدای ماه مبارک رمضان به شکل سازمان یافته در حال انجام است. مقامات رژیم صهیونیستی روزسه شنبه یورش تازه ای را با گسیل صدها نیروی جدید به مسجد الاقصی آغاز کردند که به اعتقاد ناظران سطح تنش ها را در منطقه به شدت افزایش می دهد.

این احتمال خیلی بالاست که صهیونیست ها در بحبوحه جنگ اوکراین که جهان را به خود سرگرم کرده است، نقشه جدیدی را طراحی کرده باشند، به طوری که بامداد روز سه شنبه هم مناطقی در خان یونس در نوار غزه را با جنگنده - بمب افکن های خود هدف قرار دادند.

به نظر می رسد، صهیونیست ها با بازتولید خشونت ها در داخل اراضی اشغالی تلاش دارند، نیروهای مقاومت فلسطینی را هرچه بیشتر تحریک کنند و  با نزدیک شدن به روز جهانی قدس این تحرکات هر روز بیشتر شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.