بی‌توجهی نسبت به مسائل و مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گناباد موجب شد تا به پیشنهاد فرماندار این شهرستان و با هماهنگی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرپرست راه و شهرسازی گناباد از این مسئولیت کنار گذاشته شود.

برکناری سرپرست راه و شهرسازی گناباد به دلیل بی‌توجهی به  نهضت ملی مسکن

به گزارش قدس انلاین، جمعی از متقاضیان نهضت ملی مسکن زعفرانیه گناباد روز چهارشنبه با حضور در فرمانداری این شهرستان خواستار توجه مسوولان نسبت به مسائل و مشکلات خود از جمله افزایش بی‌رویه هزینه‌های  پرداختی این واحدهای مسکونی شدند.

فرماندار گناباد با حضور در جمع متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهرستان برکناری "حامد گوهری" سرپرست اداره راه و شهرسازی گناباد از سمتش را اعلام کرد.

رضا نصیری گفت: "سید حسن شریفی‌مقدم" معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد با حفظ سمت مسوولیت اداره راه و شهرسازی این شهرستان را تا تعیین مسوول جدید بر عهده خواهد داشت.

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گناباد اظهار داشت: ۲۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی واقع در مجتمع مسکونی در حال احداث زعفرانیه گناباد از  ۲ سال قبل علاوه بر آنکه هر یک ۴۰۰ میلیون ریال هزینه نخست را پرداخت کردند، قرار بود با پرداخت یک میلیارد ریال و با احتساب تسهیلات پرداختی از سوی دولت با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صاحب واحد مسکونی شوند.

مهدی رزم آرا گفت: ولی از سه هفته قبل راه و شهرسازی گناباد اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی و  افزایش قیمت متراژ بنای واحد مسکونی باید هر کدام از متقاضیان ۹ میلیارد ریال دیگر پرداخت کنند که با احتساب سه میلیارد ریال تسهیلاتی که به آنها تعلق می‌گیرد، برای هر واحد مسکونی ۱۱ میلیارد ریال باید پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت ۹ میلیارد ریال برای هر واحد مسکونی به هیچ عنوان در توان ما نیست و ما اگر این مبلغ را در اختیار می داشتیم واحد مسکونی خریداری می کردیم و نیازی به ثبت نام در طرح ملی مسکن نداشتیم.

رزم آرا افزود: بر این اساس باید هر کدام از متقاضیان به طور متوسط علاوه بر پرداخت ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای بازپرداخت تسهیلات واحدهای مسکونی، ۴۰۰ میلیون ریال در ماه نیز پرداخت کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم گفت: قیمتهای نهایی اعلام شده برای طرحهای نهضت ملی مسکن بر اساس سیاستهای شورای مسکن خراسان رضوی است و لذا قیمتهای اعلامی به متقاضیان در طرح زعفرانیه این شهرستان ملاک عمل نیست، لذا این قیمت‌ها پس از  نهایی شدن اعلام خواهد شد.

احمد سفری افزود: شورای مسکن خراسان رضوی بر اساس استانداردهای خود قیمت‌های واحدهای مسکونی را به پیمانکار و ادارات راه و شهرسازی اعلام می کند و قیمت‌های اعلامی از سوی این شورا بدون احتساب محوطه سازی و یا احداث حیاط برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است.

وی بیان کرد: مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زعفرانیه گناباد به صورت خاص با حضور نمایندگان آنان بررسی و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

سرپرست سابق اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان هم  گفت: تعیین متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن زعفرانیه بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج سال ۱۳۹۶ و قبل از اجرای این طرح صورت گرفته است که پس از آن در  چارچوب این طرح قرار گرفت.

حامد گوهری گفت: بر این اساس پیمانکار مربوطه زیربنا و نقشه این واحدها را از آپارتمانی سه تا  چهار طبقه به ویلایی دو طبقه کاهش داد و در اجرای آنها هم از مصالح با کیفیت که در استان خراسان رضوی کم نظیر می باشد، بهره گرفته شده است که این خود در افزایش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی موثر بوده است و در نهایت این مساله موجب نارضایتی‌ در بین متقاضیان شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نارضایتی‌ متقاضیان طی جلساتی مقرر شد که برای تعدیل قیمت به طوریکه در معماری واحدها مشکلی ایجاد نشود از آیتمهای نازک کاری و تجدید نظر در نوع مصالح و نقشه برای کاهش این معضل بهره گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    طرح مسکن ملی که همه میتونن ثبت نام کنن خیلی ها که خونه ی قولنامه ای دارند چندتا رفتن ثبت نام کردند چه وضعشه