رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به هزینه هنگفتی که جنگ در این کشور برای کی‌یف داشته، مدعی شد روسیه نمی‌تواند در شرق و جنوب اوکراین به حداقل پیروزی برسد.

 برای جبران خسارات جنگ به ماهیانه ۷ میلیارد دلار نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شامگاه پنجشنبه گفت که کی‌یف به ۷ میلیارد دلار در ماه برای جبران خسارات اقتصادی ناشی از حمله روسیه به کشورش نیاز دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز زلنسکی طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در یک مجمع بانک جهانی گفت که جامعه بین‌المللی باید روسیه را فوراً از موسسات مالی جهانی حذف کند.

وی با درخواست از همه کشورها برای قطع فوری روابط خود با مسکو، ادعا کرد محاصره بنادر دریای سیاه توسط روسیه مانع از صادرات اوکراین شده است که بر ایمنی غذا در جهان تأثیر می گذارد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت مذاکراتی را با نخست وزیران اسپانیا و دانمارک در کی‌یف انجام داده که محور اصلی آنها تقویت تحریم‌ها علیه روسیه بود.

به نوشته رویترز، زلنسکی با بیان اینکه آمریکا محموله جدیدی از کمک‌های نظامی را برای اوکراین در نظر گرفته، گفت که این بسته حاوی نیازهای کی‌یف از جمله تسلیحات سنگین است.

وی همچنین مدعی شد: «دشمن در شرق و جنوب اوکراین تلاش دارد به حداقل پیروزی برسد اما چیزی عایدش نمی‌شود. از جمله در ماریوپل، که همچنان به مقاومت ادامه می‌دهد».

امروز وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه بیش از ۵۸ هدف نظامی اوکراین را طی عملیات شب گذشته تاکنون نابود کرده‌اند، گفت ۸۰ نظامی اوکراینی نیز از پای درآمدند. (جزئیات بیشتر)

روسیه عملیات ویژه خود را در ماه فوریه با هدف توقف جنگ هشت ساله در دونباس که کی‌یف به راه انداخته بود، آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اهداف عملیات روسیه را نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین خوانده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.