معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۴۸.۰۵ درصد بوده که سالن‌های سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین و مدارس با ۳۵.۷۸ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

کمترین رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در مدارس/۱۴۵۲۰ مدرسه بازرسی شد

به گزارش قدس آنلاین، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در گزارشی منتشر کرد:  در هفته ۱۱۳ همه‌گیری کووید ۱۹ در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همچنان پایین و بالغ بر ۵۱.۸۱  درصد بوده است.

از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ از ۱۴ هزار و ۵۲۰ مدرسه بازرسی انجام شده که متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش آموزان (پذیرش بیش از حد ظرفیت کلاس)،  عدم رعایت فاصله‌گذاری مناسب بین دانش آموزان،  عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله،  عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه، فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا در کلاس‌ها و  تجمع والدین در مقابل ورودی و خروجی مقابل مدارس از موارد پرخطر در مدارس است.

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶.۱۸ درصد بوده است. در این شاخص، بیشترین میزان رعایت در استان کرمانشاه با ۶۷.۲۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با ۴۶.۰۵ درصد است.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰.۶۶ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۷۵.۲۷ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به گیلان با ۴۲.۴۱ درصد است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰.۶۶ درصد بوده که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۴.۸۷ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۳۹.۱۳ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۴۸.۰۵ درصد بوده است که بیشترین میزان مربوط به استان آذربایجان غربی با ۵۸.۲۴ درصد و کمترین میزان مربوط به لرستان با ۳۸.۵۱ درصد بوده است.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۵۳.۶۷ درصد و در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۷۲.۹۲ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به هرمزگان با ۳۸.۹۴ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۵۳.۶۷ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۹۲.۵۰ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح و مراکز ورزشی با ۴۶.۵۸ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، از سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۲۴ هزار و ۳۳۸ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین در این مدت ۳۴ هزار و ۶۹۱ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۹۶۳ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

 بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور اکنون دو شهر در وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهر در وضعیت زرد و ۷۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.