۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵
کد خبر: 795690

مهدی علی، سرمربی تیم الاهلی امارات در اظهاراتی تند و شفاف مهدی قایدی را به دلیل نداشتن تمرکز کافی به نقد کشیده و درباره اینکه چرا او را به بازی نمی‌گیرد این جملات را به زبان آورده است:« قایدی مدام درحال تفریح و گردش است و روی فوتبال تمرکز ندارد. چنین بازیکنی به درد ما نمی‌خورد و به زودی درباره‌اش تصمیم خواهیم گرفت!».

دیپورت شماره ۱۰

 قایدی آن زمان هم که تازه پیراهن تیم استقلال را به تن کرده بود رفتارهای مشابهی داشت و شاید اگر زودتر در متن فوتبال قرار می‌گرفت سیرصعودی سریع تری را درباشگاه استقلال می‌پیمود. ورود یک مربی سخت‌گیر همچون استراماچونی و ابتکاراتی که مرد ایتالیایی برای بازگرداندن این بازیکن به خرج داد درنهایت این بازیکن را به ستاره بی بدیل آسمان استقلال تبدیل کرد. وضعیتی که درنهایت سبب شد باشگاه الاهلی با رقمی اعجاب انگیز او را به خدمت بگیرد. قایدی در بدو ورود به امارات نمایش امیدوار کننده‌ای داشت، به طوری که رسانه‌های اماراتی مدام در مدح او می‌گفتند و او را بازیکن بی بدیل این خطه می‌نامیدند. 
توصیف‌هایی که البته خیلی زود جایش را به انتقادهای تند داد و قایدی تبدیل به یک مهره سوخته شد. اینکه به قایدی در امارات چه گذشته بدون شک ارتباط مستقیم دارد با آنچه به تازگی مربی ایرانی الاصل باشگاه الاهلی امارات به زبان آورده است و یقیناً شماره ۱۰ سابق استقلال آن قدر از مدار تمرین و تمرکز روی فوتبال دور شده که سرمربی اصالتاً لاری باشگاه الاهلی روی تمام هزینه‌های دلاری که به پای این بازیکن ریخته شده چشم بسته و او را از ترکیب اصلی کنار گذاشته است. اوضاع به حدی بغرنج است که قایدی حتی در فهرست ۱۸ نفره باشگاهش هم جایی ندارد و دراین میان هواداران استقلال نیز نظرات متفاوتی درباره وضعیت این بازیکن می‌دهند. گروهی اعتقاد دارند او باید به استقلال بازگردد تا دوباره احیا شود وحتی با تیم ملی به جام جهانی برود و گروهی نیز معتقدند او که در روزهای سخت استقلال را رها کرد وپول را به پیراهن آبی تیمش فروخت نباید جایی دراین باشگاه داشته باشد. با این حال نام او می‌تواند نقل وانتقالات فصل بعد استقلال را داغ کند وشاید اگر قایدی با مخالفت همسرش مواجه نشود، بار دیگر برای بازگشت استقلال را برگزیند. او اکنون در وضعیتی کاملاً مبهم و بی ثبات قرار دارد. جایی معلق میان زمین و آسمان. مرزی بین بودن یا 
نبودن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اغو- بوشهر ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    سقف آرزوی هر کس محدود است. قائدی فکر میکرد میتواند تا آخر قرارداد پنجساله خود، میتواند بخورد و بخوابد و گردش و عیش و نوش کند و روی نیمکت ذخیره ها بشیند و بازی هم تیمیهایش را تماشا کند! سر سال هم مبلغ قراردادش بدون هیچ زحمتی به حسابش واریز شود! چرا به خود زحمت دهد و در جلسات بدنسازی شرکت کند و فشار تمرینات را تحمل کند. اما بخاطر نداشتن مشاور و مدیر برنامه درست و حسابی، حتی نمیدانست که بندهائی در قرارداد وجود دارد که به باشگاه اجازه میدهد بخاطر برخی مسائل بدون هیچ زحمتی او را اخراج کنند!! آنهم بخاطر مشگلات اخلاقی. سرمربی تیم شباب الاهلی بصورت خیلی دربسته و پوشیده فقط از افراط در تفریح گفت، ولی همه میدانیم اصل ماجرا چیست. قطعا در رضایتنامه او علت جدائی را طبق قانون فیفا خواهند نوشت و این یعنی که هیچ تیم درست حسابی بازیکن نیمکت نشین و اخراجی یک باشگاه اماراتی را نخواهد خواست. حالا با اتمام مدت ویزای کاری ( ورزشی) او دیگر نمیتواند مدت زیادی در امارات بماند و پس از تحویل دادن منزل سوپر لوکس و ماشین لاکچری که باشگاه در اختیارش گذاشته به کشور برگردد و یا دنبال بک تیم درجه سوم اروپائی یا ترکیه بگردد و شاید هم در تیمی ضعیفتر در امارات! آیا این بود آینده درخشانی که همه برایش پیش بینی میکردیم؟ البته یک راه هم داره. که بره به دیت و پای سرمربی بیافته و دست مدیران و بزرگان و مالکان باشگاه را ببوسه و عذر خواهی کنه، شاید اجازه دادن مدتی دیگه روی نیمکت ذخیره ها بشینه. یکی مثل طارمی که در فلب اروپا باعث افتخار یک ملت میشه و یکی هم مثل این که باعث سرشکستگی یک ملت شد. اگه اروپا بود چه میکرد؟